Avatar billede hans01 Forsker
16. juni 2017 - 07:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

php vis beregning onchange

jeg har en lille formular med to input felter med hver sin datepicker, en for ankomst dato og en for afrejse dato, derudover er der to dropdown felter med antal personer, jeg laver en kalkulation som beregner prisen baseret på antal dage og antal personer, nu er det jeg kunne tænke mig at kunne vise prisen dynamisk så snart datoerne og antallet af personer er valgt, resultatet skal vises under formularen, skal jeg over i javascript eller kan dettte lade sig gøre med PHP?
Avatar billede acore Ekspert
16. juni 2017 - 07:51 #1
PHP kører på serveren. Resultatet/output fra denne kørsel sendes fra serveren og vises lokalt i browseren.

Hvad der sker i browseren, sker således efter PHP er færdig.

Løsningen er derfor javascript.
Avatar billede expnet Seniormester
16. juni 2017 - 07:53 #2
Jeg vil tror du skal lave det i jquery (javascript)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
16. juni 2017 - 08:01 #3
som skrevet i #1 javascript.
du kunne overveje om det skal laves via AJAX, således at beregningen laves serverside.
AJAX er jo ca 75% javascript, og 25% serverside
Avatar billede hans01 Forsker
16. juni 2017 - 08:07 #4
Ok, mange tak.. så ved jeg hvad vej jeg skal..
Avatar billede acore Ekspert
16. juni 2017 - 08:10 #5
Nemlig. jquery er et godt forslag og ajax er et godt bud, hvis du vil via serveren.
Avatar billede hans01 Forsker
27. juni 2017 - 08:44 #6
tak for forslagene, jeg kigger på ajax og javascript løsningerne..