Avatar billede Carnac Forsker
16. juni 2017 - 12:52 Der er 2 kommentarer

Kan jeg game på wireless router / wifi? Eller skal jeg bruge kabel?

Jeg er lige begyndt at spille lidt Counterstrike (CSGO). Det er jo et fps-spil, hvor hvert millisekund tæller. Jeg spiller dog over wifi, da det bare er så meget lettere end at skulle til at trække kabler. Det vil kræve jeg borer huller i nogle vægge, plus det ser grimt ud med kabler osv. Men omvendt vil jeg også gerne have så optimale forudsætninger som muligt, når jeg spiller fps spil.

Jeg har lige købt en 144Hz / 1ms gamermonitor, og når jeg spiller Counterstrike har jeg en ping på 15 og en fps på over 300.

Er der nogle der ved om det vil forbedre min ping at skifte fra trådløs til kabel? Og er der andre faktorer det har indvirkning på/ vil forbedre? Jeg vil gerne ned på 1-5 ping, som jeg kan se nogle andre spillere har.

Jeg har denne router:
https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/routere-og-netvaerk/routere/asus-rt-ac87u-traadloes-router/p-231179/?gclid=CPuTmvKXwtQCFQaUsgod7rAEKw&gclsrc=aw.ds
I produktbekrivelsen står der "bliver du fri for forsinkelse ved online gaming". Men er det nu også korrekt?
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. juni 2017 - 13:38 #1
Kabel vil altid være bedre end wifi. Dit signal bliver ikke forstyrret af andre ting, der er ingen forsinkelser og du har "fuld" hul igennem til din router.
Jeg vil sige kabel anytime, hvis du virkelig har et mål om at alt skal tælle med. :)
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2017 - 13:39 #2
der er ingen garanti for lavere ping ved routere eller kabel.
ping på 15 lyder vel fint synes jeg.. den kan være over 200 og stadig fin..