Avatar billede prinsib Seniormester
16. juni 2017 - 13:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Slette bestemte linier i Excel 365

Jeg har brug for at kunne slette forskellige linier på en gang i et Excel 365 ark.
Ib
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. juni 2017 - 13:39 #1
Højreklik og tryk slet. :)
Do
Avatar billede prinsib Seniormester
16. juni 2017 - 13:45 #2
Jakobdo.
Jeg bruger Excel 365 på min ipad.
Hvad gør jeg der?
Ib
Avatar billede prinsib Seniormester
16. juni 2017 - 16:51 #4
Jakobdo.
Det er ikke lige det jeg søger, men jeg må nok også lige forklare mig lidt bedre.
Jeg har et ark hvori jeg skriver nogle tal ind i række f.eks 2-4-6-8- og forskellige koloner.
Når jeg er færdig vil jeg gerne kunne slette alle tallene igen, på een gang.
Håber det gir bedre mening.
Hilsen Ib
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. juni 2017 - 17:45 #5
Så vi er ude i noget "vba" der skal cleare alle felter ?
Avatar billede prinsib Seniormester
16. juni 2017 - 18:01 #6
Ja det mener jeg også, men jeg kan ikke se, at man kan lave vba i Excel 365 på ipad.
Det er mit problem.
Ib
Avatar billede Mads32 Ekspert
16. juni 2017 - 20:45 #7
Hej prinsib
Jeg kender ikke Exel365 til ipad, men arbejder med Exel-2010.
For at kunne optage en makro, skal der i exel-2010 først oprettes et ekstra hovedfaneblad med navnet "udvikler". Det er måske det samme der gør sig gældende for Exel 365. I exel-2010 gøres det sådan:
På hovedfaneblad "Filer" vælges indstillinger.
På den hjælpemenu der fremkommer vælges: "Tilpas båndet".
På listen over hovedfaner sættes "v" ved "Udvikler", og klik på OK.
Ved at klikke på "Udvikler" en menu, hvorfra du kan optage en makro, eller skrive en makro i VBA.

Jeg har lavet et lille eksempel, med 2 optagne makroer. Den ene makro sletter data på linje 4, 6 og 8. den anden makro sletter alle data i område A4:J9.

Dette kan måske give dig lidt inspiration.

https://www.dropbox.com/s/73wzsmvfa05g78t/slette%20bestemte%20linjer.xlsm?dl=0
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
16. juni 2017 - 22:30 #8
Mener ikke Ipad/Andriod og web version kan køre vba. Næsten helt sikker.
Avatar billede jkrons Professor
16. juni 2017 - 23:29 #9
Enig med Jan Hansen. Excel på Ipad supporter ikke makroer og vba og der har heller ikke tidligere eksisteret 3. parts softwarew, der kunne. Om der findes finmdes i dag ved jeg ikke. Det er nok ikke iPad'en der er problemet med web versionen af Excel.
Avatar billede Mads32 Ekspert
16. juni 2017 - 23:47 #10
Hej Jan Hansen og jkrons.

Gode informationer.
Avatar billede prinsib Seniormester
17. juni 2017 - 00:17 #11
Hej til alle.
Jan og jkrons har nok ret desværre.
Mads din kode virker på min komputer, men ikke på ipad.
Jeg må nok opgive det.
Jeg er ret ny på Computerworld og ved ikke hvordan, om hvem jeg i dette tilfælde skal give points.
Ib
Avatar billede jakobdo Ekspert
17. juni 2017 - 09:20 #12
Man giver ikke point.
Du markere det svar, som du mener hjalp mest, som en "løsning".
Avatar billede prinsib Seniormester
17. juni 2017 - 12:41 #13
Hej alle.
Så siger jeg mange tak for hjælpen.
Hvis nogen finder en løsning en dag, må i meget gerne kontakte mig på
ib@iof.dk
Det er meget svært at vælge en "løsning", men jeg tar jakobo.
Hilsen Ib