Avatar billede Søren Praktikant
17. juni 2017 - 15:12 Der er 1 kommentar

Kurseren

Fantastisk forum!
Til sagen: Jeg skriver på store dokumenter i word 2007. Det irriterer mig at kurseren ikke står midt på siden i vertikal orientering (op-ned) men så snart jeg har skrevet en halv side befinder den sig i bunden af skærmbilledet.
Har du en løsning på dette?

Tak
/Søren
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
17. juni 2017 - 17:35 #1
Der er ikke umiddelbart nogen mulighed for at få cursoren til at forblive oppe midt på skærmen, hvis Word-vinduet går længere ned på skærmen. Det virker sådan "by design", som Microsoft vil sige, at cursoren flytter nedad indtil bunden af vinduet er nået.

Hvis det vigtigste for dig er, at du ikke skal kigge så langt nedad på skærmen, kan du evt. tilrette størrelsen på dit Word-vindue, så bunden af vinduet er længere oppe på skærmen. En anden mulighed er at opdele vinduet på tværs (kan f.eks. gøres via fanen Vis > Opdel - klik i den placering, hvor delestregen skal være - delestregen kan trækkes op/ned til den ønskede placering, og den kan fjernes ved at dobeltklikke på den eller ved at vælge Vis > Fjern opdeling). Så kan du arbejde i den øverste del. Opdeling bruges i almindelighed til at kunne se/arbejde i to områder af dokumentet samtidig.