18. juni 2017 - 13:16 Der er 8 kommentarer

Markør størrelse (pensionist)

Hej Med-nørder!
Min farfar ser ekstremt dårligt men nyder stadig at spille Mahjong! jeg har forsøgt at gøre det bedst muligt med de standard indstillinger der nu er lige til at gå til, men jeg kan ikke få en stor markør og google har intet svar :/

Så! hvordan/hvor får jeg en STOR markør - ikke windows "store" og "ekstra store" - de er ekstremt små, jeg betaler efterhånden gerne..
Kan man lave en i paint og overskrive en markør fil et sted?

Jeg har self forsøgt at sætte opløsningen ned, og det gør jo alt større, men også mere gnidret, det sys han er værre..

Nogen ideer?
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2017 - 13:54 #1
kontrolpanel, ease of access.. win 7,8,10
større vinduer og tekst, fonts og markører. stemmeaktivering osv.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2017 - 14:14 #2
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2017 - 14:21 #3
Avatar billede store-morten Ekspert
18. juni 2017 - 14:27 #4
Kontrolpanel\Udseende og personlige indstillinger\Funktioner til øget tilgængelighed\Gør musen lettere at bruge
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2017 - 14:45 #5
Sådan kan man lægge en ny curser ind, hvis man f.eks. finder en på Google.
På C- drevet går man ind i Windows og åbner Curser og lægger den ind.
Under start skriver man "mar"  Skift den måde, musse markøren vises på.
Under "Gennemse" finder man den nye curser under Windows Curser.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2017 - 14:46 #6
Ps. Blinkende markører er lettere at få øje på. Dem findes der mange af.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2017 - 13:41 #7
Respons fra spørger?
27. januar 2018 - 01:21 #8
Puha! sorry for det vildt sene svar!
Jeg fik slet ikke givet respons, beklager!

Der er sket rigtig meget og jeg havde lidt svært ved at finde herind igen!
Selvom der er gået et år, vil jeg nu alligevel lige give respons på jeres svar :)

Jeg havde desværre ikke det store held med det! :/ Jeg havde i forvejen været inde og gøre vinduer og makører større, men det var et problem for ham når han brugte nettet - især Gmail var træls og skar ligesom vinduet over for at få plads. Ting til højre på skærmen forsvandt ud af syne, det samme gjorde knapper.

Jeg har også forsøgt at finde større og blinkende markører - tak for link.
Det hjælper bare ikke.. han har større pletter hvor han intet ser så blink eller ej gør ingen forskel, hele musen er væk - derfor tænkte jeg at hvis den nu var så stor som en 5'er på skærmen, så var det måske nemmere at se noget af hvor den den befandt sig.

Tekst osv kan han læse, men at finde en lille markør er meget meget svært - jeg forstår ikke at der ikke er uhensigtsmæssigt store markører til svagtseene, det kunne man da lige så godt lave!?? han ville have gavn af det :/

vi har pt opgivet lidt og han bruger den så godt han nu kan, ellers lader han den stå.
Jeres hjælp var værdsat, beklager at jeg ikke fik meldt ud før nu! :)