Avatar billede arnel Seniormester
19. juni 2017 - 08:14 Der er 3 kommentarer

Fejlkode 0x80070052

Min eksterne harddisk er ved at være fyldt op, og jeg gik derfor i gang med at rense ud. Det fungerede fint i fredags, men da jeg ville fortsætte om lørdagen, gik der ged i den. Nu kunne jeg intet slette, og fik som "servicemeddelelse" Fejlkode 0x80070052.- Mappen eller filen kan ikke oprettes.
Det er heller ikke hvad jeg agter at gøre, jeg vil bare slette det pågældende emne. Problemet vedrører både alm. words dok., pdf'ere, jpg- og gif filer mm.
Kan nogen hjælpe?
Avatar billede arnel Seniormester
19. juni 2017 - 10:27 #2
Hej ErikHg
Tak for hurtig respons. Kan forstå på det link du sender, at jeg skal formatere den eksterne hard disk i enten Fat32 eller NTFS, men det står mig ikke klart, hvor jeg finder de to formater - NTFS er vist det bedste til Windows 8? - samt hvordan jeg gør det.
PS: IT-teknik er ikke min stærke side, så...?
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. juni 2017 - 11:16 #3
Hej arnel

Harddisken skal formateres i NTFS format.

https://da.wikipedia.org/wiki/NTFS

Nu ved jeg ikke hvad operativsystem der er installeret på din computer (jeg kører selv med Windows 7)

Hvis det der ligge på harddisk godt må slettes, er operationen relativ nem. Har du DVD´en med Windows så kan du bare lægge den i DVD-drevet, Genstart pc´en, når den starter skulle der komme en besked på skærmen om at du skal klikke på en vilkårlig tast, hvorefter der kommer en bjælke nederst, og nu starter installationen.(se videoen i linket herunder) PS. dette gælder for Windows 7, og jeg tør ikke sige hvordan det forholder sig med Win 8, 8,1 og Win 10.

https://www.youtube.com/watch?v=lG0k7Z-HDuc