Avatar billede sober Novice
19. juni 2017 - 11:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

opdatering af sammenkædet tabel til datamodel (powerpivot)

Hej,
Har nogen af jer været ude for at skulle opdatere en excel-tabel til powerpivot, hvor excel-tabellen har flere rækker nu, end da den blev opdateret sidst.

Jeg får kun opdateret det antal rækker, som min tabel bestod af sidste gang, og mangler således de nye tilføjede rækker i powerpivot data,

Nogen gode ideer ?

VH Sober
Avatar billede ebea Ekspert
19. juni 2017 - 17:55 #1
Formentlig, fordi at det område der dækkes i Powerpivot, ikke omfatter det nye område i din Excel tabel.
Avatar billede sober Novice
20. juni 2017 - 11:17 #2
Hej Ebea,

Det tror jeg er fuldstændigt rigtigt.
Jeg undrer mig over, at tabellen i Excel ikke bliver hentet ind (den hedder fuldstændig det samme, men er 20 rækker større).

Så er der ikke så meget ved at bygge en model, hvis den ikke kan opdateres med mindre størrelsen er nøjagtig den samme.

Jeg har tænkt på at tilføje tomme linjer, men vil så løbe ind i dubletter i tabellen.
Avatar billede ebea Ekspert
20. juni 2017 - 11:46 #3
Har du prøvet i Powerpivot, at trykke på "Home", og derefter "Get external data", og så "Refresh" / "Refresh All" ?

Alternativt, så gå ind i din Table properties, (Powerpivot, Manage, Design, og så Table Properties, og se hvad data som der opdateres på!
Avatar billede sober Novice
21. juni 2017 - 08:30 #4
Hej Ebea.

Jeg tror, at jeg har fundet årsagen.
Det er ikke powerpivot modellen, men min opdatering af excel tabellen ude i Excel den er gal med.
Jeg opdaterede hele kolonner med nye tal, og den går ikke.
Tabellen skal åbenbart have en størrelse og hvis jeg selv sætter den størrelse efter antallet af rækker, går det fint med opdateringen i powerpivot.

Men tak for hjælpen.

VH Sober
Avatar billede ebea Ekspert
21. juni 2017 - 09:21 #5
#4  -  Det altid godt at finde fejlene selv ;-)
Husk at lukke spørgsmålet!