Avatar billede Mimical Novice
19. juni 2017 - 16:35 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Turnus i kalender

Jeg skal hente værdien fra en celle fra Ark2 til en celle i Ark1 ud fra nogle beregninger, da jeg ikke kender hverken kolonne eller rækkenummer i Ark2 ej heller i hvilken række i en specifik kolonne i Ark1, den skal begynde, har jeg forsøgt mig med funktionen: =SAMMENKÆD("ARK2!";I86;D86*7+1) og får f.eks. resultatet: ARK2!B29. Problemet er at dette er en tekststreng, der ikke henter den angivne celles værdi i ARK2. Nogen der har en løsning på hvordan, jeg får mit resultat konverteret til noget, der henter cellens værdi?
Avatar billede kim1a Ekspert
19. juni 2017 - 16:51 #1
formlen indirekte kan hjælpe dig.
Alternativt kan du bruge kolonne og raekke formlerne vil jeg tro.
Avatar billede kim1a Ekspert
19. juni 2017 - 16:54 #2
Bare sæt indirekte udenom din egen formel.
Avatar billede Mimical Novice
19. juni 2017 - 16:57 #3
Takker!