Avatar billede barth Professor
19. juni 2017 - 16:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fusion af konti i Ourlook 2013

På grund af nogle problemer har jeg slettet min gamle POP3 konto i Outlook og i stedet oprettet en IMAP konto.

Det er sådan set gået meget godt bortset fra, at jeg nu i min menu har to sæt.

En (den gamle) med min e-mail adresse og en med min e-mail adresse og et (2) efter. Her kommer mine nye mails.

I begge adresser er der indbakke, sendt post m.v.

Men jeg vil jo gerne nøjes med én "konto". Er det muligt at fusionere de to uden jeg mister mails?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juni 2017 - 18:02 #1
pop3 har mails, der ikke længere ligger på serveren. Men du kan bare flytte filer fra en mappe til en anden i outlook som i stifinder - og når alt fra pop3 er flyttet til imap, så kan du slette pop3 helt. Evt sortér mails på dato, og flyt kun dem, der er ældre end dem på imap - resten er jo allerede på plads.
Avatar billede barth Professor
19. juni 2017 - 19:15 #2
Hej Claes.
Beklager. Jeg forstår faktisk ikke hvad det er du foreslår. Beklager.....
Jeg vil jo blot gerne fusionere de to konti?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juni 2017 - 19:46 #3
se i outlook - der har du indbakke fra pop3-kontoen og indbakke fra imap-konto - markér alle mails i indbakke-pop3 og træk dem til indbakke-imap.
Tilsvarende med alle andre mapper i pop3.
Det virker i hvert fald i thunderbird - men har du store mængder gemte emails, så kan du overskride den plads, der er tilgængelig på server - så du kan typisk ikke flytte alt fra de seneste 10 år til en konto med få gb plads på server (imap er, at alle mails ligger på server og deles lokalt)
Avatar billede barth Professor
19. juni 2017 - 20:12 #4
Tak Claes. Det forstår jeg godt. Min kones mails går ind på min gamle pop konto. Kan du fortælle mig hvordan jeg ændrer det så de går ind på min nye IMAPnkonto? Jeg har også ændret hendes til IMAP. Tak for din hjælp.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juni 2017 - 20:34 #5
hvis det er en gmail.com, du har oprettet, så gå til https://mail.google.com/mail/u/0/#settings/accounts og der er "Tjek e-mails fra andre konti:" hvor du tilføjer din kones email-data
Når de kommer til din gmail-konto, så vil du også kunne se den i outlook.
Hvis du bruger rene windows-konti (fx outlook.com), så er jeg på Herrens mark - dem har jeg ikke brugt til email nogen sinde.
Avatar billede barth Professor
19. juni 2017 - 20:41 #6
Tak Claes. Det er ikke Gmail men Outlook i Office pakken. Tak for din hjælp. Jeg har markeret din forrige kommentar som løsning.