Avatar billede frem-ad Professor
21. juni 2017 - 07:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Manglende kørselgodgørelse, hvor lang tid må der maks gå?

Hej
Jeg mangler noget kørselsgodtgørelse fra min arbejdsplads, det blev godkendt d. 13/3 2017 og jeg har rykket for det nogle gange, men der er udskylninger at der er flere der skal have, og de er ikke færdige med udregne endnu.
Hvor lang tid må der maks gå, er der nogle regler med det???????
Avatar billede finb Ekspert
21. juni 2017 - 09:15 #1
Prøv at spørge din fagforening,
de kan også evt skrive til arbejdsgiver
Avatar billede frem-ad Professor
21. juni 2017 - 16:11 #2
Det var bøvlet måde, det var hvis der en der vidste det så havde jeg lidt og forholde mig til.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. juni 2017 - 19:10 #3
Det er der ingen håndfast regel for. Hos min nuværende arbejdsgiver udbetales der generelt indenfor en uge, men hvis du er sikker på at den er GODKENDT d. 13/3 ville jeg nok selv betragte det som udeblevet løn - og det er bestemt en sag for din fagforening.
Hvis du er 14-dages-lønnet, har vi rundet 3 måneder, men månedsløn kan man måske med lidt god vilje argumentere for at de 3 måneder først er gået med udgangen af juni, men 3 måneder for udbetaling af kørselsgodtgørelse er på ingen måde rimeligt.