Avatar billede mronet87 Forsker
22. juni 2017 - 05:24 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Installering af drivers med Easy Driver

Hej Alle Eksperter

Jeg har hentet Easy Driver for at installer de nyeste til min computer. Hvordan installer jeg dem, når de første er hentet ned?

Screenshot: https://ibb.co/jEPXDQ
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. juni 2017 - 07:15 #1
Allerførste spørgsmål til dig må være: Hvorfor?!?
Det er under normale omstændigheder ikke nødvendigt med 3. parts software til at finde drivers til hardware i dag - det klarer Windows som regel ganske glimrende på egen hånd.

Med det sagt, så SKAL der være en installer til driverne i det, den henter. Det burde jo reelt "blot" være nyeste release fra hardwareleverandørerne, så prøv at kigge i X64-mappen efter en EXE-fil.

Vær meget varsom med at stole på denne type værktøjer, netop fordi Windows i langt de fleste tilfælde selv finder den bedste driver til en given enhed!
Avatar billede mronet87 Forsker
22. juni 2017 - 07:29 #2
Da jeg lavede en fabriks gendannelse, så ville computeren selv hente diverse drivers ned. Den søgte i over 12 timer uden at der skete noget.
Detfor lukkede jeg den ned og tænkte at man bare selv kunne søge efter de nødvendige drivers og installer dem manuelt.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. juni 2017 - 07:32 #3
Det kan du bestemt også, men denne type værktøjer gør desværre oftere skade end gavn.
Avatar billede mronet87 Forsker
22. juni 2017 - 07:36 #4
Jeg har Window 8.1, så der må vel være en del drivers som kunne bruge en opdateret. Men hvordan skal jeg ellers få dem hentet ned?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. juni 2017 - 07:53 #5
Du er egentlig startet rigtigt, altså med at lade Windows søge - prøv at gøre det igen, omend det selvfølgelig ikke bør tage +12 timer.

Når Windows ikke selv kan finde mere, tjekker du om der er enheder, der ikke har nogen driver (Enhedshåndtering). Noter og undersøg videre på producentens egen hjemmeside og hent KUN hvad de selv anbefaler!
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2017 - 10:06 #6
installer ikke dette! brug kun originale drivere fra producentens hjemmeside!

du ved ikke hvem der har lavet driverpakken. det kan være det er mig, og jeg har puttet bagdøre og snavs alle stedet. nu er der for eksempel malware i netkortdriveren.. TAK siger hackeren så, og kopierer alle dine billeder osv.

det er netop hvad de gør og det er netop sådan man narrer hr og fru danmark.
Avatar billede mronet87 Forsker
22. juni 2017 - 11:56 #7
Sådan her ser det ud under enheds håndteringer: https://i.gyazo.com/434ddad7b7f4712f3c37b045a447278b.png
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. juni 2017 - 12:02 #8
Så ville jeg lade tingene være i fred og ro. :-)
Avatar billede mronet87 Forsker
23. juni 2017 - 21:49 #9
Min computer er en Gigabyte og der fugte åbenbart et program med, som hedder "Smart Update" fra Gigabyte, hvor den automatisk kan få ind og finde de forskellige drivers.