Avatar billede Nesta Juniormester
22. juni 2017 - 12:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm på bærbar efter hardware-udskiftning

Jeg har skiftet noget hardware ud på min mors bærbar - en ASUS K95VM.

https://www.asus.com/dk/Laptops/K95VM/specifications/

Jeg har monteret 4 x 4 GB DDR3 PC12800 RAM, en SSD harddisk og et nyt batteri.

Når jeg starter maskinen op, kan jeg høre, at den arbejder, men der er bare sort skærm. Sådan har den set ud i en halv time nu med strøm til.

Kan det skyldes, at batteriet skal lades helt op eller?
Avatar billede poko1 Ekspert
22. juni 2017 - 12:41 #1
Prøv at tage batteriet og strømforsyningen fra. Hold derefter startknappen nede i et minuts tid. Tilslut derefter Strømforsyningen og prøv at starte op.
Der er både en K95VM og en K95VB her i huset og det er sket et par gange!
Avatar billede Nesta Juniormester
22. juni 2017 - 12:53 #2
Det havde desværre ingen effekt.
Avatar billede Nesta Juniormester
22. juni 2017 - 13:10 #3
Det skyldes åbenbart RAM´ene.

Jeg havde i forvejen et stk. Elpida 4GB DDR3-1600 og et stk. 2GB.

https://www.asus.com/dk/Laptops/K95VM/specifications/

Som jeg forstår det ud fra modellen, at når der er tale om en Quad core, så kan den tage 4 stk.

Jeg kører nu med 2 stk. 4GB DDR3-1600, og der startede den fint op.

Er det forkert forstået eller kan RAM´ene have en defekt?