Avatar billede bpnorskov Juniormester
23. juni 2017 - 21:40 Der er 7 kommentarer

E-bogslæsere

Vi påtænker at købe en e-bogslæser og vil gerne have en, hvor vi også har mulighed for at låne e-bøger på biblioteket.

Hvad skal vi købe?

På forhånd tak!

Palle
Avatar billede nemlig Professor
23. juni 2017 - 21:43 #1
Så skal du IKKE købe Amazon's Kindle.
Avatar billede INK Ekspert
23. juni 2017 - 22:11 #2
Ifølge hjemmesiden for e-reolen kræves en app for at læse bøger. Det krav opfyldes ikke af e-bogslæsere, men kun tablets, der kører ios, android eller windows.

https://ereolen.dk/tekniskekrav

Så køb en tablet. Den kan selvfølgelig opfylde mange andre krav næsten som en komputer, men er ikke så læsevenlig som en dedikeret ebogslæser.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2017 - 22:44 #3
#1 Hvorfor ikke Amazon Kindle? Man kan da via en computer lægge andre bøger ind.
I øvrigt, kan man læse engelsk, kan man på Amazone købe mange bøger for småpenge. Jeg har selv Kindle reader og er meget glad for den.

#2 Man kan da læse dem på sin browser.
Avatar billede Slater Ekspert
23. juni 2017 - 22:56 #4
#3: "Man kan da læse dem på sin browser."

Netop, men ikke på en Kindle. Så jeg forstår ikke helt din anbefaling? Er det ikke netop hvad opretter ikke kan bruge?
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2017 - 23:27 #5
Min anbefaling gik nu på, at hvis man kunne læse engelsk, så kunne man for småpenge købe mange bøger hos Amazone. Og mange bøger kommer slet ikke på dansk. Jeg har købt et par e-bøger hos Saxo som skrev, at de via et program, kunne lægges ind på Kindle. Det kunne de ikke. Men jeg kunne, på computeren, åbne Kindle, og lægge bøgerne ind manuelt. Om man kan det med biblioteks bøger ved jeg ikke. Men jeg finder, at det er en meget bedre oplevelse, at læse på Kindle end på PC skærmen, og så kan man jo læse dem hvor som helst.
En anden ting er, at vil man købe bøger på  engelsk, skal man ikke købe hos Saxo, for jeg har set bøger der som er over 100% dyre end hos Amazone
Avatar billede nemlig Professor
24. juni 2017 - 08:25 #6
Jeg har selv en Kindle og er meget glad for den. Stort set alle mine bøger er købt hos Saxo, derefter konverteret lovligt til Kindle-format med programmet Calibre.

Men Kindle virker ikke til online-tjenester som fx eReolen (biblioteket) og Mofibo.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2017 - 10:51 #7
#6 Fint at vi fik det opklaret :-)