Avatar billede htx98i17 Professor
24. juni 2017 - 11:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

API

Hvis jeg skal benytte mig af epay.dk's webservice API, hvordan opretter jeg så forbindelse til det og hvordan behandler jeg svaret?

Jeg tror måske at metoden er uafhængig af epay.dk men jeg kender ikke noget til API. Så hvis nogen har et php-eksempel vil jeg blive glad.
Avatar billede htx98i17 Professor
24. juni 2017 - 11:39 #2
Webshoppen har kørt i nogle år, jeg er der hvor jeg gerne vil benytte mig af:
http://tech.epay.dk/da/betalingswebservice

til at integrere status på en transaktion i webshoppen administration af ordrer.

Jeg har læst mig frem til at jeg skal bruge "gettransaction" fra ovenstående link. Men jeg er lidt på bar bund ift at gøre det... jeg troede det var noget fopen() men det tror jeg ikke længere. jeg vil også gerne kunne fjerncapture og jeg tror det er samme princip.
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. juni 2017 - 12:02 #3
"stakkels" dig. Du skal i krig med soap.
https://ssl.ditonlinebetalingssystem.dk/remote/payment.asmx

Der kan du se de forskellige kald og hvilke parametre der skal smides med.
Avatar billede htx98i17 Professor
24. juni 2017 - 12:11 #4
Ja, tak
Jeg har godt fundet de forskellige kald og parametre.

Jeg tror det er SOAP jeg ikke ved hvad er. Bare sig der er et simpelt script der kalder og behandler svaret...
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. juni 2017 - 12:36 #5
Avatar billede htx98i17 Professor
24. juni 2017 - 13:08 #6
åh nej nej nej, det gider jeg simpelthen ikke. De må klare sig med det de har.

Tak for deltagelsen