Avatar billede htx98i17 Professor
24. juni 2017 - 13:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

fpdf wordwrap

Jeg har brug for hjælp til at lave wordwrap på en celle i fpdf.

Som det ser ud nu, så er der overflow hvis strengen i $label er for lang.

while($linje->fetch()) {

    $pdf->Cell(10,5,number_format($antal,2,",","."),'0',0,'L',false);
    $pdf->Cell(93,5,$label,'0',0,'L',false); //wordwrap i denne celle
    $pdf->Cell(20,5,number_format($salgspris,2,",","."),'0',0,'R',false);

}

Avatar billede ejvindh Ekspert
26. juni 2017 - 11:10 #1
Avatar billede htx98i17 Professor
27. juni 2017 - 14:27 #2
Tak for løsningsforslag. Jeg tror multicell er noget af løsningen.

En multicell laver et linebreak efter kaldet, så de efterfølgende celler hopper ned på næste linje. Der er ikke mulighed for ligesom i cell() at definere hvor positionen skal starte efter kaldet.

Jeg tror det er det der står noget om i dit link, men jeg kan ikke læse mig frem til hvordan de løser det?
Avatar billede htx98i17 Professor
27. juni 2017 - 14:40 #3
Nåå jeg tror jeg har kokset rundt i deres opbygning af tråden. Jeg har fundet ud af det.

Mærkeligt at de ikke har lavet den mulighed for at definere end-position i multicell.