Avatar billede Thomas Frank Praktikant
24. juni 2017 - 13:23 Der er 9 kommentarer

sd hukommelses kort mod ekstern harddisk

Mit spørgsmål omhandler hvad er hurtigst
sd hukommelses kort mod ekstern harddisk.
jeg er godt klar over der er forskel på kvalitet classer inde for sd kort
rpm harddisk og bla bla.....

men mit problem er sd kort er flash disk (vel?) det arbejder i gb/s
eksternhard disk arbejder i rpm og er mekanisk (ved godt der ssd eksterne hard diske) der er og også noget med usb jeg ar 3.0 men jeg kan ikke finde noget hvor man kan sætte de to op mod hinanden.
og det her handler om hurtighed og ikke plads

håber i kan hjælpe
HIlsen Thomas
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juni 2017 - 14:53 #1
via data fra edbpriser, så
SD-kort Skrive Rate 80 MB/s, Læse Rate 90 MB/s, SD Speed Class UHS Class 3 / Class10
ekstern 2½" disk Maks. dataoverførselshastighed 85 MB/s

så dødt løb...
Avatar billede Thomas Frank Praktikant
24. juni 2017 - 16:54 #2
ok det kan jeg godt se.

tak for svaret :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juni 2017 - 17:10 #3
Jeg ville så vælge disk pga prisen pr GB lagerplads. Når jeg tager backup (gamle 3,5" diske) svinger hastigheden på diske mellem 3 og 40, så et ret stort spænd afhængig af filstørrelser, filtyper, og viruskontrollens indblanding.
Avatar billede Thomas Frank Praktikant
25. juni 2017 - 13:50 #4
der er også muligheden der hedder at tilføje et m2 ssd harddisk men så skal jeg til at skille min bærbar ad og det ved jeg ikke helt om jeg har mod på he :-) går stadig og overvejer det.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juni 2017 - 14:32 #5
Det vil du ellers gerne have - fylder intet, og giver et spark i performance - du skal 'bare' helst lave en ren installation bagefter så win bruger m2 optimalt.
I mit område har vi Jumbo Computer i Helsingør - de kan alt mht rep og opgradering, og er dem man går til når man ikke tør selv. I forhold til fx en knækket bund i maskinen, så er det penge godt givet ud.
Avatar billede Thomas Frank Praktikant
25. juni 2017 - 14:38 #6
okay hvad mener du med ren installation???

ja det må jeg se på om jeg kan få andre til. det ser ellers nemt ud at installere m2 ssd.
problemet er også bare hvis jeg skal have en anden butik til at gøre det skal jeg også købe  det hos dem også kan det kun blive dyrer.

jeg må forsætte i tænke boks.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juni 2017 - 14:58 #7
Man kan hente en Windows installations fil til USB hos Microsoft. Efter backup af alt, så starter man fra USB med windowsinstallation, og formaterer alt og indlæser win på m2 drevet. Så retter man til i win, så datafiler/mapper ligger på harddisk og indlæser manglende drivere, data fra backup og programmer friskhentet fra nettet. Så er pc optimal og uden reklame-programmer og malware/adware i browsere. Tag et image nu af hele pc til ekstern disk som grundbackup og du er klar.
27. juni 2017 - 11:23 #8
Hvis du / I er interesseret, vil jeg gerne skive lidt om, hvordan det hænger sammen.

Men der går nok et par dage, inden jeg har det færdigt.
Hvis I er ligeglde, vil jeg ikke bruge tid på det.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juni 2017 - 13:14 #9
jeg har et skriv om, hvordan man fortæller windows, at data hører hjemme på d-drevet - inkl cloud-filerne

data til d:\
onedrive:
højreklik på onedrive i systembakken, vælg indstillinger, fanebladet konto, klik på 'fjern tilknytning fra denne computer'
i stifinder finder du c:\brugere\[dit brugernavn] og højreklikker på onedrive, egenskaber, placering og du kan flytte den til fx d:\cloud\onedrive
højreklik på onedrive i systembakken, vælg indstillinger, fanebladet konto, og tilknyt denne computer igen

dropbox:
højreklik på dropbox i systembakken, vælg præferencer, fanebladet konto, klik på 'flyt...' og flyt den til fx d:\cloud  - bemærk, at \dropbox automatisk sættes til

google drev:
Klik på Google Drev ikonet i systembakken
Klik på de tre prikker øverst til højre, Præferencer, fanebladet Konto
Klik på Fjern tilknytning af konto
Klik på Afbryd forbindelsen (dine filer og dokumenter vil blive liggende i mappen)
Klik på Google Drive ikonet igen
Login på din konto, følg de næste trin indtil du kommer til et billede med knappen Indstillinger for synkronisering
Klik på Rediger ud for Mappeplacering
Opret en ny mappe fx d:\cloud\googledrev
Klik på Start synkronisering

tjek, at dine filer nu er samlet på d:\cloud og at systemikoner melder, at der er synkroniseret, og du kan herefter rydde op på c:\brugere\[dit brugernavn] hvor \onedrive, \dropbox og \google drev kan slettes.

data i øvrigt: højreklik på fx \dokumenter (\billeder, \musik, \videoer) vælg egenskaber, placering, og flyt dem til en af dine online-mapper i d:\cloud\... så har du automatisk backup af alle data fremover.