Avatar billede Winther Praktikant
24. juni 2017 - 16:14 Der er 2 kommentarer

Scroll med mousepad/touchpad virker ikke i Windows 10

Hej!

Jeg har for nylig fået min computer (Toshiba) tilbage fra reparation - nu med Windows 10 (havde 7 før). Alt fungerer bortset fra berøringspladen/mousepad/touchpad. Jeg plejer at kunne scrolle via touchpladen ved at berøre den med to fingre på en gang. Det kan jeg ikke mere, og det er virkelig irriterende. Jeg kan ikke slå det til under 'indstillinger'. Er der en løsning på dette?

På forhånd tak for hjælpen (og hav en god dag). Mvh. Mille
Avatar billede INK Ekspert
24. juni 2017 - 16:29 #1
Du skal muligvis opgradere driveren for mousepad. Gå i kontrolpanel og enhedshåndtering. Forsøg at opgradere herfra. Hvis det mislykkes så gå til fabrikantens hjemmeside og find seneste driver for Win10 (eller 8). Kan være Toshiba, men kan også være andet fabrikat, som du kan læse under enhedshåndtering.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2017 - 17:26 #2
Prøv at indtaste modelnummeret på siden her og se om der som minimum er en Win 8 driver til den.
Win 8 og 10 minder meget om hinanden så med en driver til Win 8 vil det sikkert virke.
http://support.toshiba.com/drivers