Avatar billede Boysen74 Novice
25. juni 2017 - 13:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til transparent billede

Hej eksperter

Jeg skal spontant bruge et billede i stil med dem, som folk bruger som profilbillede på FB - altså dem med et halvtransparent fransk flag over deres profilbillede.
I mit tilfælde er det et screendump af en hjemmeside, som jeg skal lægge ovenpå mit profilbillede.

Hvordan laver jeg lettest det?

Det behøver ikke være perfekt, da det kun er tænkt som en spontan joke, som reaktion på en fuldstændig langt ude diskussion på FB.

Jeg har begge billeder, og det må være noget med at gøre 'flaget' (som ikke er et flag) transparent, men hvordan gør jeg det?

Håber jeg fik det forklaret nogenlunde, og at der sidder nogen derude, som kan hjælpe mig på vej.

Mvh.
Michael
Avatar billede Slater Ekspert
25. juni 2017 - 14:22 #1
Det kommer fuldstændig an på hvilket billedbehandlingsprogram du bruger.
Avatar billede Boysen74 Novice
25. juni 2017 - 17:04 #2
Pt. bruger jeg ikke noget, men jeg tænker, at det må være muligt at finde noget gratis på nettet?

Jeg har prøvet at lege med http://pixlr.com/editor/, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg klarer opgaven.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
25. juni 2017 - 17:11 #3
Hvis du har adgang til Photoshop: på lagpaletten (menuen Vindue/Lag eller F7)
kan du justere de forskellige lags transparens.
Hvis du ikke har, er du velkommen til at sende materialet til fr(a)finnrasmus.dk
så laver jeg et par eksempler med forskellige grader af transparens.
Den gratis GIMP kan helt sikkert gøre det samme, men jeg ved ikke hvordan.
Avatar billede Boysen74 Novice
25. juni 2017 - 18:16 #4
Hej Finn

Jeg har sendt dig en mail, og du skriver bare, hvis der er noget, som skal uddybes.

Mvh.
Michael