Avatar billede John Hansen Novice
26. juni 2017 - 15:29 Der er 7 kommentarer

Fjern Windows 10 fra ekstern harddisk

Fik ved uheld lagt Windows 10 ind på ekstern harddisk fyldt med data Harddisken er på 1TB men viser nu kun 32 GB Kan jeg genoprette, fjerne Win10 igen og få diskens oprindelige egenskaber tilbage uden at formattere og miste alle data
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juni 2017 - 16:11 #1
den er næppe fyldt med data længere - men se på disken i diskhåndtering - hvis den der kan se resten af disken (evt uden drev-bogstav) så er det til at lave selv.

Hvis diskhåndtering ikke viser andet en en lille disk så er der indlæst med forkert driver og disken er partioneret forkert - så kan du prøve med http://www.lsoft.net/unformat.aspx (hent gratis demo) - hvis den viser noget brugbart (fx adgang til den fulde størrelse) så må du købe programmet 29$ (knap 200kr).
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2017 - 16:29 #2
Området der er overskrevet kan ikke genskabes.
Men da du kun har brugt 32 gb af disken må resten stå som ikke allokeret vil jeg tro ikke?
Man kunne derfor prøve at scanne disken med et program til at gendanne filer.
Recuva  Free er et gratis alternativ: https://www.piriform.com/recuva
Avatar billede poko1 Ekspert
26. juni 2017 - 17:12 #3
Enig Med #2 jeg har med recuva fornyligt reddet 82 Gb data det eneste du ikke får er navnene som billeder er gemt med kun en kode.
Avatar billede John Hansen Novice
26. juni 2017 - 18:00 #4
Den viser kun de 32 GB men ikke mere
Avatar billede John Hansen Novice
26. juni 2017 - 18:06 #5
Den viser kun drev som 32 GB Logical ESD_Drev (F)  også i Recuva, men med Unformat vises drev som 961,3 GB
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juni 2017 - 18:56 #6
så ville jeg satse på unformat...
Avatar billede poko1 Ekspert
26. juni 2017 - 22:28 #7
Jeg tror ikke der kommer noget ud fra en uformateret partition jeg måtte i hvert fald formatere for at redde data