Avatar billede ovec Juniormester
27. juni 2017 - 16:49 Der er 4 kommentarer

Find AVI filer

Har et stort arkiv med billeder - mest JPG filer - alle er sorteret i mapper efter optagelses år  og dato - alle lagt i mapper.

Men men - der ligger også nogle video filer i nogle af mapperne flest avg og mts filer

Jeg skal have fundet en model til at finde mapperne med videofilerne så jeg kan få lagt disse over på video harddisken - og så  ikke skal sidde og åbne årgangen og derefter mappen med dato for at se om der er nogle video filer

Når jeg søger på nettet er der programmer der kan finde dem - men nogle af programmerne henter også alt muligt skrot ned - så det vil jeg gerne undgå

Har tidligere kunne søge after specielle filer som det jeg vil gøre nu - jeg har tidligere gjort det - men vi skal nok tilbage til XP tiden - og jeg kan ikke huske hvordan jeg gjorde

Håber et godt råd et eller andet sted
Avatar billede milter Ekspert
27. juni 2017 - 17:24 #1
Her er lidt om emnet, hvis du nu har Windows 10.  Som i XP kan du vist stadig i "Søg" bruge det her for at leder efter alle .avi-filer.  *.avi
Avatar billede milter Ekspert
27. juni 2017 - 17:25 #2
Og så glemte jeg selvfølgelig linket. Det kommer her:

http://www.tomsitpro.com/articles/windows-10-file-search,2-1032.html
Avatar billede claes57 Ekspert
27. juni 2017 - 17:30 #3
i stifinder er der top/højre en lup og et søgefelt - så vælg det drev, su vil søge på og skriv *.avi i feltet.
Hvis du vil gøre det gammeldags, så start en kommandoprompt og (hvis du fx vil søge på e: drevet) skriv
dir e:*.avi /S > c:\users\ditbrugernavn\avifiler.txt
så vil den kommando lave en txt-fil kaldet avifiler og placere den i c:\users\ditbrugernavn med alle avi-filer fra e:-drevet
du kan ikke bruge placeringen c:\ alene, da windows blokerer den
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2017 - 21:23 #4
du kan ordne det med stifinderen TOTAL COMMANDER
https://www.ghisler.com