Avatar billede Asky Forsker
28. juni 2017 - 21:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Pludselig HTTP 500 fejl

jeg vedligeholder en større PHP-formular med tilhørende ekstern response.php.
Der er i øjeblikket ca 150 inputmuligheder.
Af og til tilføjer jeg flere bestillings/indput-muligheder. Efter at have tilføjet yderligere 4 valgmuligheder og rettet tilsvarende i response-filen, får jeg nu en HTTP 500 fejl, der ser sådan ud:
"HTTP 500-fejl
Det er mærkeligt... Webstedet kan ikke vise denne side
Webstedet vedligeholdes muligvis i øjeblikket, eller det kan indeholde en programmeringsfejl."
Før tilføjelserne var der ingen problemer. Jeg har nu prøvet at finde fejl i min response-fil og prøvet filerne på to forskellige webhoteller, men får stadigvæk fejlen. Et godt råd vil være meget kærkomment, da serverne ikke fortæller mig, hvor jeg kan finde fejlen,
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. juni 2017 - 21:36 #1
Jeg har, hvis jeg skal være ærlig ikke meget forstand på det pågældende område, men har da fundet et link jeg håber kan hjælpe:

http://www.computerdk.com/Fejlfinding/troubleshoot-computer-errors/199562.html
Avatar billede acore Ekspert
28. juni 2017 - 22:50 #2
Kan det skyldes at din form er blevet for stor til din post_ max_size? Hvis ja, så prøv at øge den
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juni 2017 - 06:29 #3
Fejlbeskeden bag en fejl 500 skal du kigge efter i log-filerne på serveren.
Avatar billede Asky Forsker
29. juni 2017 - 07:20 #4
Jeg er nu gået tilbage i min backup og har uploaded samme fil før ændringerne (Den der virkede) Nu får jeg samme fejl! HTTP500
jeg har før haft den teori, at filen var for stor, men det er altså ikke tilfældet. Max er 1084 og jeg har 150.
Jeg forsøger at finde log-filen på webhotellet (tdcwebmore), hvis den kan findes via FTP.
Avatar billede Asky Forsker
29. juni 2017 - 07:26 #5
Det ser desværre ud til, at jeg ikke har adgang til log-filen på webhotellet som almindelig bruger.
Avatar billede acore Ekspert
29. juni 2017 - 07:37 #6
Kan du ikke sætte php til at give nogle fejl-meddelelser? Eller vise den html kode, der giver fejlen?
Avatar billede Asky Forsker
29. juni 2017 - 08:41 #7
Ved at lægge filen på mit private websted kunne jeg også få adgang til logfilen. Her stod fejl i programmeringen linje 1060. Det var såmænd en < som serveren pludselig ikke kunne lide.
I linjen echo  "<h2>Formularen er blevet sendt med disse oplysninger: <br/> Firma: ".$firma. " ".$navn." osv.....
havde jeg efter echo til føjet <metha charset= utf8> altså
echo <metha charset= utf8> "<h2>Formularen er blevet sendt med disse oplysninger: <br/> Firma: ".$firma. " ".$navn." osv
Nu virker det.Nu står echo meddelelsen så bare og ser mærkelig ud :-(
jeg må finde en anden måde at få utf8 med i den linje.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juni 2017 - 10:34 #8
Det er lidt mærkeligt hvis dit webhotel ikke stiller log-filerne til rådighed. Uden dem har man ingen chance for at finde fejl som disse. Smart, og heldigt, at du kunne finde fejlen på din lokale webserver.

1: Få spurgt support hvor logfilerne er
2: Hvis de ikke er tilgængelige, så skift webhotel - ingen grund til at støtte useriøse foretagender