Avatar billede pvn Juniormester
29. juni 2017 - 18:56 Der er 5 kommentarer

Bærbar gaming PC - Skal jeg vælge denne?

Jeg overvejer at købe denne bærbar PC til gaming.

Er der nogen +/- ved dette valg?

Produktbeskrivelse    MSI GE72VR 6RF 046NE Apache Pro - 17.3" - Core i7 6700HQ - 8 GB RAM - 128 GB SSD + 1 TB HDD
Produkttype: Notebook
Processor: Intel Core i7 (6. Gen) 6700HQ
Hukommelse: 8 GB DDR4
Lagring: 128 GB - M.2 SSD + 1 TB HDD / 7200 rpm
Optisk drev: DVD SuperMulti
Billedskærm: 17.3" LED baglys 1920 x 1080 / Full HD
Grafik: NVIDIA GeForce GTX 1060 - 6 GB GDDR5
Input-enhed: Backlit
Integreret webcam: Ja
Netværk: Bluetooth 4.0, 802.11b/g/n/ac, Gigabit Ethernet
Batteri: 6-cellet
Avatar billede eurositi Ekspert
29. juni 2017 - 19:06 #1
Tjah... Specs ser fornuftige ud, eventuelt ville jeg overveje flere RAM, men det kommer vel også an på, hvad du skal give for den? Det skriver du nemlig ikke. ;-)
Avatar billede Nina Forsker
30. juni 2017 - 10:59 #2
Til de 12.000 kr den MSI gaming bærbar koster, kan du få meget mere for pengene hvis du køber/bygger selv en stationær.

Selvfølgelig kommer det an på om du skal bruge en mobil gaming pc, eller bare skal bruge en gaming pc.

Generelt er MSI og Asus et godt mærke for gaming bærbare.

Mvh. Nina
Avatar billede eurositi Ekspert
30. juni 2017 - 13:03 #3
Her er mere ydelse til samme pris (hvis det er 12.000), men tjek lige anmeldelserne af modellen (det har jeg ikke gjort):
https://www.proshop.dk/Baerbar/GIGABYTE-P55Wv7-NE022T/2585604
Avatar billede pvn Juniormester
30. juni 2017 - 14:31 #4
Hej
Tak for jeres svar.
Jeg hører jer ikke nævne konkrete specifikationer, der ikke er OK i forhold til gaming :-)
Min tvivl består I:
_Er 8 GB RAM tilstrækkeligt?
_Er det uklogt at vælge en 6700HQ udgave af i7 processeren fremfor en 7700HQ?
Begge valg skal ses i det perspektiv, at jeg ønsker at holde prisen nede.

#3
Det ser spændende ud. Dog 800 dyrere end den jeg har kigget på, men jeg kender ikke GIGABYTE.
Har du erfaringer med det produkt?
Er MSI er mere sikkert valg, både i forhold til kvalitet og performance?
Avatar billede eurositi Ekspert
30. juni 2017 - 14:46 #5
Der er ikke den store hastighedsgevinst ift. merprisen på en 7700, så normalt vil jeg sige nej. I mit linkede tilbud er prisforskellen mellem 6700 og 7700 dog langt mindre end normalt, vistnok kun 200 kr.

Du kan altid sammenligne CPU og GPU ydelser ift. gennemsnitspris her:
CPU: https://www.cpubenchmark.net/
GPU: http://www.videocardbenchmark.net/

Fandt denne - forbeholdent positive - anmeldelse af modellen:
https://www.notebookcheck.net/Gigabyte-P57X-v7-Gaming-Notebook-Review.194546.0.html