29. juni 2017 - 22:18 Der er 9 kommentarer

Kan ikke skrive på min pc

Jeg kan pludselig ikke skrive på min pc. Musen fungerer fint. Jeg har prøvet med et andet tastatur men det er det samme problem. Hvad kan der mon være sket? Jeg har haft et par friske drenge til at sidde ved min pc idag-de mener ikke at have trykket på noget🤔Mvh Lene
29. juni 2017 - 22:19 #1
Kan det godt passe at det er i selve pc'en problemet ligger Det er selvfølgelig en stationær.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. juni 2017 - 22:27 #2
Er det et USB Tastatur ? Så prøv en anden port.
29. juni 2017 - 22:32 #3
Det har vi også prøvet. Bare underligt når det er 2 tastaturer det er galt med. Derfor tænker jeg at det må være i pc'en at fejlen ligger??!!
Avatar billede INK Ekspert
29. juni 2017 - 22:53 #4
Kan det være fordi den er sat i tablettilstand (Windows 10). I så fald tryk på besked i nederste højre hjørne og slå det fra.

Har læst på nettet at man kan låse tastaturet ved at holde "Shift" nede i nogle sekunder. Oplåsning skulle ske ved enten at trykke begge Shift taster ned samtidigt, eller trykke 5 gange på shift. Har personlig ingen erfaring med dette, men det er jo gratis at prøve ;-)
30. juni 2017 - 06:31 #5
Tak for forsøget. Det hjælper desværre heller ikke. Min søn siger faktisk at min nevø trykkkede mange gange på "Enter" eller "skift" efter hinanden -så det kunne godt være problemet... dog er det så underligt at det andre tastatur heller ikke virker🤔🤑
Avatar billede INK Ekspert
30. juni 2017 - 07:38 #6
Vi kan nok indkredse problemet til en låsning af tastaturfunktionen, dvs. ikke det fysiske tastatur, men til softwaredelen. Det forklarer hvorfor forskellige tastaturer og usb porte ikke løser problemet.
Vi skal altså finde en metode til at nulstille softwaren for tastaturen. Jeg graver videre, men måske kikker andre med. Oplys lige hvilken Windows version (10, 8, 7 eller andet).
Avatar billede INK Ekspert
30. juni 2017 - 08:38 #7
Fandt lige denne på nettet:
http://www.thewindowsclub.com/reset-keyboard-settings-default-windows

Har du problemer med det, så kom tilbage.
30. juni 2017 - 12:13 #8
Super-tak😊Får min mand til at kigge på det👍
Avatar billede Morten Christiansen Praktikant
13. december 2019 - 13:02 #9
Kan ikke skrive på min pc
Jeg kan skriver på min computer og Den virker også ikke igår jeg har slukket for min computer den virker også Ikke i dag og Kan I hjælpe mig med det