Avatar billede olai Juniormester
30. juni 2017 - 06:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Samsung A3 med defekt skærm

Hej Eksperter

Jeg har en samsung A3 (samsung sm-a310f), med sort skærm.
Spørgsmålet er om det er muligt at lave en backup, uden brug af skærmen på telefonen... Det kan ikke betale sig at skifte skærmen.

Jeg er usikker på om touch-delen er defekt...

Telefonen tænder, og det er det...

Hvad kan jeg gøre ???

/Olai
Avatar billede INK Ekspert
30. juni 2017 - 07:53 #1
Har du prøvet at tilslutte med usb kabel til en komputer?
Med stifinder kan du måske få adgang. Eller med et 3. partsprogram. Har ikke en android, så ved ikke om det kræver input på skærmen - men prøv.
Avatar billede INK Ekspert
30. juni 2017 - 10:06 #2
Samsung har sit eget program Kies3, der kan downloades her:
http://www.samsung.com/dk/support/usefulsoftware/KIES/
Avatar billede eyvind Seniormester
30. juni 2017 - 13:38 #3
Til nyere Samsung findes der også smart swich
De er begge her:
http://www.samsung.com/dk/support/usefulsoftware/KIES/
Avatar billede eyvind Seniormester
30. juni 2017 - 13:45 #4
Sorry #2 det var en kikser. :-)
Avatar billede olai Juniormester
30. juni 2017 - 14:04 #5
Tak for de udmærkede bud.

Mit problem er, som jeg skriver i mit indlæg: skærmen er sort....

Kies og Swictch behøver en aktivering på telefonen, altså en fysisk aktivitet/input på skærmen....

Og det er ikke muligt.....
Avatar billede INK Ekspert
30. juni 2017 - 14:44 #6
Har du et ekstra SD kort i telefonen? Har du gemt dine kontakter på SIM kortet?
Hvis du oprettede en Google-konto ved start af telefonen, så er der måske gemt en del i Google-skyen? Men det har du sikkert allerede tænkt over ;-)
Avatar billede eyvind Seniormester
30. juni 2017 - 14:49 #7
Ja det har du ret i.....................for jeg prøvede lige med min samsung A3 2017
Jeg kan ikke kigge ind i samsung fra computeren via Kies, selvom jeg kan se en mappe på samsung.
Jeg installerede smart switch på samsung (det gøres ikke uden skærm)
Jeg skal også tillade adgang for computeren fra samsung

Altså - det lyder ikke godt. :-(
Avatar billede olai Juniormester
31. juli 2017 - 10:23 #8
Tænker at den eneste løsning er, at købe en "så billig som mulig-skærm" via ebay, eller en brugt A3, hvor jeg kan tage skærmen fra....

Tak for jeres hjælp.