Avatar billede Henricus64 Juniormester
30. juni 2017 - 08:07 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Driver

Har instaleret Wind. 7 32 bit. Pack 1 på min gamle laptop.
Windows Update er ok.
Sound, video and game controller virke ikke.

Video controller driver NOT instaled (code 28)
ADS Instant HDTV PCI cannot start (code 10)

Hvad kan jeg gøre ?
Hilsen Henri
Avatar billede jakobdo Ekspert
30. juni 2017 - 08:17 #1
Prøv at gør følgende på de devices der ikke virker:

http://www.wikihow.com/Find-Hardware-ID

Så google de id'er du ender med og se om du kan finde en driver der matcher.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. juni 2017 - 08:29 #2
Du finder ud af, hvilken producent der har lavet din laptop (hp, dell, fujitsu, lenovo o.s.v.), går på deres hjemmeside, og finder driverne til den model du har.

HP, Lenovo og Fujitsu har værktøjer du kan installere, så den selv kan finde (de fleste af) de drivere der mangler.

...Eller skriv hvad det er for en model - så skal vi finde et link :)
Avatar billede Henricus64 Juniormester
30. juni 2017 - 10:02 #3
Kan ikke finde driver: PCI\ Ven_8086&Dev_2592&subsys_10A71734&rev_04
Avatar billede Henricus64 Juniormester
30. juni 2017 - 10:12 #4
Ole_Madsen, den heder :
Fulitsu Siemens Amilo
Ser. nr. YSLH0 61244
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. juni 2017 - 10:15 #5
Okay, så bliver det selvfølgelig lidt mere besværligt :-)

Windows 7 er nemlig ikke understøttet på maskinen, så de automatiske værktøjer kan man skyde en hvid pil efter.

Men Ven_8086 er Intel, så det er en Intel driver du søger... - her har Intel heldigvis et værktøj, der muligvis kan hjælpe...

Prøv at hente det engang på https://www.intel.com/content/www/us/en/support/detect.html
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. juni 2017 - 10:18 #6
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juni 2017 - 10:21 #7
prøv slimdrivers - den finder drivere automatisk ud fra hardware-id'er
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
Afinstaller slimdrivers bagefter, da det ellers bruger ressourcer på 'ingenting' - og det vil vi ikke være med til.
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. juni 2017 - 11:35 #8
Hvad hedder computeren ude over Fujitsu Siemens Amilo (modelnavn)?

Har der før været Win XP eller var det Vista?
Avatar billede Henricus64 Juniormester
30. juni 2017 - 12:47 #9
Har kørt Intel og Slimdrivers.
Intel, no matching resultat
Slimdriver opdaterede 3 drivers, men det virker stadig ikke.
På Device manager stadig:
Video controller driver NOT instaled (code 28)
ADS Instant HDTV PCI cannot start (code 10)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. juni 2017 - 12:48 #10
@ErikHg - du kan slå serienummeret op og få AMILO M1450G [YSLH061244]

@Henricus64 har du prøvet driveren på det link jeg lagde i #6?
Avatar billede Henricus64 Juniormester
30. juni 2017 - 12:54 #11
Ole..ja, men den akseptere den ikke..
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juni 2017 - 13:09 #12
hvis du ser på http://www.driverscape.com/manufacturers/fujitsu/laptops-desktops/amilo-m1450/77380
og vælger xp 32bit som system, så viser den drivere, der OGSÅ passer til 7/32bit - så det må prøves.
Avatar billede Henricus64 Juniormester
01. juli 2017 - 10:34 #13
Claes 57,
nu er der lyd på, det virke..👍

Men..ADS Instant HDTV PCI driver is up to date men den siger stadig
"This device cannot start ( code 10 )
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juli 2017 - 12:09 #14
microsoft har dette om code 10 på den:
a. Right-click on the speaker icon in system tray.
b. Select Playback devices.
c. Right-click on free space, under Playback tab, select the following options:

• Show Disabled Devices
• Show Disconnected Devices

d. Now search for HDMI output there. If you find it then, right-click on it and select Enable.

Now try to install the update and check the status.
Avatar billede Henricus64 Juniormester
01. juli 2017 - 13:24 #15
Claes, lyden virker fint nu. Og je lavede en test på Pacience kortspil, den virker normal nu, før viste den en meddelelse at graphic kortet ik var up to date, nu virker det fint. Undskyld min stavefejl, je kommer fra Belgien og ska nok lære det :)
Den HDTV PCI er den ikke til at se billeder i HD, fordi min gamle Amilo er ikke bygget til HD tror jeg, Hvad synes du ?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juli 2017 - 14:12 #16
din skærm er 1280 x 800pixels, og HD kræver bare 1024 x 768 så det burde kunne lade sig gøre - men driveren vil nok have noget specifik win-xp kode som er udgået.
Fantastisk, at lyden kom på plads.
Det er jo en maskine, der blev designet i 2006, så vi kan næppe forvente mere.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. juli 2017 - 14:56 #17
#16
Jeg vil sige at en af Windows 7´s store kendetegn/fordele er dette styresystems bagudkompatibilitet Jeg har et program til printning af diverse etiketter fra Avery Dennison der kom frem i 1999 og et nyere fra omkring 2006 fra samme firma,
Begge programmer kører fuldt ud tilfredsstillende med Windows 7 i både 32 og 64 bit versionen. Man skal lige lave et par "cowboytricks" ved installationen, og det taget omkring 1/2 time før denne der færdig, men det virker :-)
Avatar billede Henricus64 Juniormester
03. juli 2017 - 18:09 #18
Erik, jeg er ikke rigtig god til cowboytricks, jeg prøver mig stadig frem :)
Og Claes, nu er der fande pluts en Chromium og Bytefence Antimalware kommeg ind som jeg ikke vilde eller har downloadede, og ikke kan fjernes med control panel og uninstall..Er der nogen gratis malware fjern programmer som er at stole på ? Hilsen Belgiër
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juli 2017 - 18:35 #19
der er 2, og de er i samme firma
https://www.malwarebytes.com/adwcleaner/
https://www.malwarebytes.com/
den første renser, og er gratis. Den anden er en komplet pakke som meget gerne vil købes - bare lade være - den dør efter 14 dage hvis du ikke selv afinstallerer den før.
De to pakker har hver deres styrker, så de skal køres begge.
Avatar billede Henricus64 Juniormester
03. juli 2017 - 20:51 #20
Har kørt To malwarebytes programmer og den Chromium og Bytefence er væk 😊
Nu lukker jeg til i morgen, har skæve øjne. Tak for hjælpe, den ADS HDTV PCI må venter til i morgen..Tak for hjælp 👍
Avatar billede Henricus64 Juniormester
04. juli 2017 - 12:35 #21
http://support.ts.fujitsu.com/IndexDownload.asp?lng=DK
Fik en mail van Fujitsu..
Hej Henricus, Windows 7 supporteren ikke din Amilo bærbare.
Du finde driveren på til XP på denne link.
Undre mig, Windows siger at driveren fungere perfekt..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. juli 2017 - 13:04 #22
Fujitsu leverer ikke drivere til Win7, fordi maskinen er udfaset. Det betyder ikke at hardwaren ikke har været brugt i andre, nyere maskiner, hvorved der findes Win7 drivere fra anden side

Den driver du så har fundet, er næppe leveret af Fujitsu, men direkte af chipset producenten (Intel). Det er der normalt ikke noget galt i, men en sjælden gang imellem ændrer OEM (PC) producenten på nogle funktioner, hvorved chipset producentens driver kan fejle...
Avatar billede Henricus64 Juniormester
05. juli 2017 - 06:28 #23
Jeg kan se at under ADS Instant HDTV PCI drivers file details flere drivere stå..

System 32\drivers\Bda Sup.sys..som jeg tror den bruger
                            \dmk.sys
                              \Ph3XIB32.sys
                              \portcls.sys
                              \Ph3XIB32MV.dll
File version: 6.1.7600.16385 (win7_rtm.090713-1255

Kunne det være at det er nogen af dem jeg skal bruge ?
Avatar billede Henricus64 Juniormester
05. juli 2017 - 07:38 #24
Jeg scannede med: Intel driver update utility..

These drivers are Intel generisk drivers. They do not include customizations that your manufacturer might have added to optimize your computing experience.
Avatar billede Henricus64 Juniormester
05. juli 2017 - 17:31 #25
Er der noget andet jeg kan prøve?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2017 - 18:48 #26
den lange vej... (backup først) Du skal være uden internet og starte pc helt forfra med formatering og indlæsning af windows via usb/dvd (m$ har iso-filer) - derefter indlæser du de to drivere der har været problemer med. Så på nettet, og lade win opdatere. Med meget held, og hvis din Gud er med dig, så virker det. Derefter installer resten - lav et image af opsætningen på en ekstern disk så du kan starte her, hvis/når pc går i udu næste gang

det er 110% nørd at vælge den vej, men hvis du vil teste, og da andet ikke virker, så...
Avatar billede Henricus64 Juniormester
05. juli 2017 - 19:48 #27
Claes, der vil jeg en gang sove over I nat..tak for info