Avatar billede Moster Praktikant
30. juni 2017 - 11:11 Der er 6 kommentarer

Bærbar til 12 årig til skole og gaming

Hej.

Min søn skal have en bærbar med efter sommerferien på sin nye skole i 6. klasse. Han skal kunne bruge den til alm. skolearbejde og til at spille på. Jeg ved virkelig intet om gaming - men har fundet frem til tre forskellige bærbare.
Kan I hjælpe herinde? Kan en af dem være et godt bud - jeg tænker max. pris på 6000 kr. Han har en ps4 hjemme, så den bærbare skal være et supplement.

www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/LE80NU0028MX/lenovo-ideapad-y700-14-gamer-pc

www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/LE80NV00JWMX/lenovo-ideapad-y700-15-6

/www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/MSIGL626F1418/msi-gl62-6qf-15-6-gamer-pc
Avatar billede Rune1983 Ekspert
30. juni 2017 - 11:17 #1
Hvilke spil snakker vi om?
En ting jeg synes du skal have i den bærbar du vælger er SSD. Ekstra harddisk kan være en USB stick eller en ekstern harddisk. Hastighedsboostet fra SSD er et must.
Avatar billede Slater Ekspert
30. juni 2017 - 11:21 #2
Når det bl.a. er til spil, så prøv at se om du ikke kan få en maskine med et 10-serie Nvidia grafikkort i. Altså dem der hedder 1050, 1060 osv.

Lige nu er det nemlig dumt at købe noget som helst andet, da grafikkort i bærbare historisk set har været meget dårlige i forhold til i stationære, men med 10-serien har Nvidia lavet en meget mindre chip, som bruger mindre strøm, fylder mindre og producerer mindre varme, så bærbare grafikkort er næsten lige så gode som stationære. Derfor får man et meget stort løft ved at vælge dem, i stedet for de gamle 9-serie og AMD-kort lige nu.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2017 - 12:22 #3
At computeren skal have SSD disk er et dårligt råd.
fordi disse er små, 120-250GB
spil kræver langt mere plads. en stor 2TB HDD er mere passende til en gamer computer!
Avatar billede Rune1983 Ekspert
30. juni 2017 - 12:58 #4
> #3
Han skriver jo altså at bærbaren også skal anvendes til skolearbejde. Så SSD er stadig at foretrække hvis flere programmer og hjemmesider skal være åben på samme tid. SSD bruger også mindre strøm. Og en SSD på 250 gb er mere end fint til windows, programmer og spil.
Avatar billede eurositi Ekspert
30. juni 2017 - 13:12 #5
Uddybende kommentar til anbefalingen i #2:
Prisen for bærbare med 1050-grafikkort starter ved knap 6.500 kr.
Prisen for bærbare med 1060-grafikkort starter ved knap 7.500 kr.
Avatar billede Carnac Forsker
30. juni 2017 - 23:27 #6
Hvis du er hurtig kan du få denne til 6495:

https://www.komplett.dk/product/917256/gaming/gaming-pc/baerbar/msi-gl62m-156-full-hd-mat#

En god gamer laptop til prisen, der også kan bruges til skolebrug. Der følger en god rygsæk med også. Tilbuddet gælder dog kun 40 minutter endnu, så du skal være hurtig.

256GB SSD hører til i den lave ende, men er tilstrækkeligt, hvis han kan nøjes med at have 3-4 spil isntalleret ad gangen. Det er vel alligevel sjældent at man spiller mere end det. MEn det er kompromiset man må tage til denne pris.