Avatar billede Lysi Novice
03. juli 2017 - 15:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Acer Aspire S3 Ultrabook starter ikke

Min ca. 3 år gamle Acer Aspire S3 Ultrabook starter ikke op optimalt. Den fryser ved første billede, hvori der står: "Acer - explore beyond limits".
Jeg har forsøgt at 'kvæle' computeren og lade den stå. Jeg har forsøgt mig med ctrl - alt - del, men her blinker den sort og tilbage til første nævnte skærmbillede. Jeg kan komme ind på setup via F2 tasten, men jeg er desværre ikke så skarp på mine muligheder derinde.

Er der nogle der kan give noget assistance?

På forhånd tak! :)
Avatar billede INK Ekspert
03. juli 2017 - 15:57 #1
Har du prøvet det gamle Microsoft trick: Fjern strømledningen, Tag batteriet ud og tryk nu på startknappen gentagne gange inden du efter mindst 30 sekunder igen sætter batteriet i og strømledning og starter op. Det løser undertiden problemet, men kom tilbage med resultatet.
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. juli 2017 - 15:57 #2
Jeg gætter på at det enten er Windows 7 eller 8/8.1 der er installeret på din computer.
Jeg har derfor indsat link til både Win 7 og 8/8.1
Prøv at starte op i "Fejlsikret tilstand" klik på F8 gentagene gange under opstart.

http://www.senior-it-allerod.dk/undervismateriel/Windows%208-1%20Hold%20347/186%205%20m%C3%A5der%20at%20starte%20op%20i%20fejlsikret%20tilstand%20i%20Windows%208.pdf

https://e-gear.dk/tips/opstart-i-fejlsikret-tilstand/
Avatar billede Lysi Novice
03. juli 2017 - 17:26 #3
Når ja, det er nok også rimelig væsentlig..det er et windows 10 styresystem, opgraderet fra windows 8.1.  Jeg ved ikke om det har noget at sige?
Jeg kan umiddelbart ikke komme ind til selve batteriet uden at skulle til at skrue i bærbaren, har ikke en bit der er lille nok til de skruer.
Den reagerer ikke på F8 :/
Avatar billede INK Ekspert
03. juli 2017 - 17:35 #4
Jeg glemte lige i skyndingen, at batteriet ikke bare kan demonteres, men ifølge manualen er der på bagsiden et pin-hole, hvori man med en papirklips kan resette batteriet svarende til at afbryde. Så af med ledningen og reset batteriet og se om det hjælper.
Manual her:
https://www.bhphotovideo.com/lit_files/61310.pdf
Avatar billede Lysi Novice
03. juli 2017 - 17:52 #5
Det hjalp desværre ikke. Afkoblede strømledningen og holdt clipsen i og trykkede gentagende gange på tænd i minimum 30 sekunder og startede derefter op på ny.
Prøvede også efter at blot have clipsen i i 4 sekunder som beskrevet et sted i manualen, og derefter tænde igen.
Er der intet jeg kan gøre i setup menuen, som kommer frem ved at taste F2?
Avatar billede Lysi Novice
21. juli 2017 - 14:34 #6
Gik til en tekniker med computeren. Det var bundkortet og harddisken der var beskadiget og ikke kunne mere.
Tusind tak for jeres foreslag, de er værdsatte :)