Avatar billede Oliver Plæhn Praktikant
03. juli 2017 - 18:58 Der er 7 kommentarer

Problemer med wifi

Jeg er en gamer der spiller mange spil på min computer uden problemer, men fornylig begyndte jeg at miste forbindelsen inde på alle spillene, jeg disconnectede og connectede hele tiden - Det skal dog lige siges at jeg på daværende tidspunkt stadig stod at jeg havde netværk. Jeg kunne foreksempel stadig gå på youtube og facebook osv. Det undrer mig lidt at mit netværk smider mig af mine spil. Nogle der kan hjælpe med sådan noget?? :)
Avatar billede INK Ekspert
03. juli 2017 - 19:13 #1
Jeg ville bruge kabelforbindelse, men hvis det ikke er muligt, så er der jo mange muligheder med wifi problemer.
Bor du tæt på naboer med wifi på samme kanal kan der opstå interferens så signalstyrken svinger meget. Kan afhjælpes ved at skifte kanal.
Avatar billede Oliver Plæhn Praktikant
03. juli 2017 - 19:50 #2
Jeg kører på 1 router der er tilsluttet til en fiberboks i mit hjem, routeren er forbundet til fiberboksen med et kabel, men når jeg prøver at forbinde et netkabel fra min router til min stationær så siger den "ethernet har ikke en gyldig ip konfiguration" og får derfor ikke net. :(
Avatar billede INK Ekspert
03. juli 2017 - 20:30 #3
OK, så er det et helt andet problem. Det har tidligere været behandlet på Eksperten.
For at kunne hjælpe må vi have fabrikat og typebetegnelse for både din fiberboks og din router. Er routeren fra leverandøren eller din egen? Hvilken leverandør af fiber?
Det kunne tyde på du skal have nulstillet netkortet i din PC. Men kom lige tilbage med oplysningerne, så er der sikkert nogen, der kan hjælpe.
Avatar billede Oliver Plæhn Praktikant
03. juli 2017 - 20:45 #4
Jeg kører i øjeblikket med waoo fibia. og den fiberboks vi fik med hedder Icotera fiberboks.
link til fiberboks: https://www.fibia.dk/media/2745732/fiberboks-icotera02.pdf
vi fik så en router vi havde nogle problemer med og byttede dem derfor ud med 2 sæt routere som waoo fibia også reklamere med. De bliver kaldt for : Airties 4920:
link til routere: http://www.fibia.dk/media/2746851/installationsvejledning_4920dec16.pdf

håber du kan bruge det her til noget :)
Avatar billede INK Ekspert
03. juli 2017 - 21:17 #5
Du må kontakte Waoo Fibia og få svar på om de 4 lan porte alle kan bruges til kabelforbindelse til pc? Har tidligere set eksempel på, at kun port 1 kan anvendes, mens 2, 3 og 4 er reserveret til TV mm.
Du kunne dog forsøge at fjerne kablet til din første "Airtie" (sidder sikkert i port 1) og i stedet bruge den til din pc. Hvis du så får samme fejl som du nævner, så skal du have nulstillet netkortet i din PC.
Jeg forsøger lige at finde en henvisning her på Eksperten til en metode.
Avatar billede INK Ekspert
03. juli 2017 - 21:19 #6
Her er tidligere beskrevet en løsning
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1017711?k=8261194
Avatar billede PeterJJ Novice
07. juli 2017 - 08:38 #7
Alt afhængigt af hvor i landet du befinder dig er det enten port1 eller port4 i din Fibia router som kan kobles til PC, medmindre du har snakket med de venlige sjæle i supporten.
For mig lyder dit problem mere som om routeren ikke tildeler en lokal ip adresse ud på dit netværk. og du derfor gør brug af den adresse som er tildelt din forbindelse. Dette gør at hvis du har en enhed som gør brug af internettet eksempelvis du sidder og spiller CS:GO og din kæreste/roomate/kone starter netflix på en anden computer, vil du miste din forbindelse. er routeren blevet skiftet fornyligt eller har du haft din egen til at sidde på fiber forbindelsen?