Avatar billede AOT Praktikant
03. juli 2017 - 21:50 Der er 2 kommentarer

Eksport af mails fra Windows Mail

Hej,

jeg forsøger at eksportere mails fra Windows Mail i Vista til Outlook 2016 på Windows 10.

Når jeg forsøger at eksportere dem i Windows Mail som Exchange får jeg følgende fejlmelding:

"Der opstod en fejl under initialsering af MAPI"?

Jeg har forgæves forsøgt at finde en forklaring på Google - er der nogen der kan hjælpe mig her?

Mvh
Anders
Avatar billede INK Ekspert
03. juli 2017 - 22:17 #1
Windows Mail er et gammelt program og du skal nok ikke forvente det kan spille direkte sammen med Microsofts nye mailprogrammer.
Kan du eksportere dine gamle mails som et almindeligt mailformat og så bagefter importere dem i Outlook 2016? Jeg har kun erfaring med eksport fra Windows Mail til eksempelvis Mozilla Thunderbird. Her virker det fint på ovennævnte måde, så prøv.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. juli 2017 - 10:22 #2
Hvis din Windows Mail var Live Mail så overtager Windows 10 mail dine indstillinger eller hvis det Var @outlook.dk/com eller @Hotmail.com og @llive.dk/com de ligger alle på Windows server.