Avatar billede Jyller Juniormester
04. juli 2017 - 10:55 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Passer det nye grafikkort i min computer ?

Hej, jeg skriver angående at jeg skal have nyt grafik kort, men ved ikke om det jeg har kigget på passer ind i min computer.
Det grafik kort jeg har kigget på er

https://www.komplett.dk/product/898181/hardware/pc-komponenter/grafikkort/pci-express/gigabyte-geforce-gtx-1060-3gb-windforce#

Specs

CPU: Intel Core i5 3570 @ 3.40GHz

RAM: 8,00GB Single-Channel DDR3 @ 666MHz

Motherbord: ASUSTeK COMPUTER INC. P8H61-MX R2.0 (LGA1155)

Graphics: 2047MB NVIDIA GeForce GTX 660 Ti

Storage: 931GB Western Digital WDC WD10EZRX-00A8LB0 ATA Device
Avatar billede Slater Ekspert
04. juli 2017 - 11:34 #1
Nu kopierer jeg lige, hvad jeg lige har skrevet i et andet spørgsmål:

"Alle PCIe porte er kompatible med hinanden. Nyt grafikkort er faktisk noget af det nemmeste at købe, for er din computer bare mindre end 10 år gammel, så vil næsten alt passe.
Det du skal passe på er, om din strømforsyning producerer nok strøm til kortet, om du har de rette ledninger fra den, og om der fysisk er plads til kortet i kabinettet. Og hvis du har PCIe 1.0 vil du godt kunne bruge kort der er PCIe 2.0 og 3.0, men du vil ikke kunne udnytte kortenes hastighed helt."

I dit tilfælde har du PCIe 3.0 på bundkortet, så det er ikke et problem, og 1060 bruger mindre strøm end 660 Ti, så det skal du heller ikke tænke over. Tilbage er: fysisk plads og de rette stik fra strømforsyningen.
Som du kan læse her skal den kun bruge én 6-pin strømudgang.
Avatar billede Jyller Juniormester
04. juli 2017 - 12:28 #2
Hvordan finder jeg ud af str på grafik kortet og om jeg en 6-pin ??
Avatar billede Slater Ekspert
04. juli 2017 - 13:00 #3
Størrelsen står også under specs: H=39 L=223 W=121 mm
Der må du ind med et målebånd i kabinettet, og se om der sidder noget i vejen for at det kan være der. Hvis du har et almindeligt ATX kabinet, er der sandsynligvis intet problem, men hellere være sikker.
Om du har et 6-pin kan du også se inde i kabinettet, eller du kan finde den præcise model af din strømforsyning, så man kan læse om den har sådan et - eller finde den præcise model af dit nuværende grafikkort, og evt. se om det bruger sådan en. Men det er ret sandsynligt at det er der.
Avatar billede Jyller Juniormester
04. juli 2017 - 13:12 #4
Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede Jyller Juniormester
04. juli 2017 - 16:19 #5
Har lige et spørgsmål mere. Har også tænkt mig at købe en ssd er der noget specielt jeg skal vide og er det lige meget hvilken jeg køber
Avatar billede ErikHg Ekspert
04. juli 2017 - 19:05 #6
En Samsung EVO 850 vil være et godt bud.
Den findes i forskellige størrelser målt i GB (ikke fysisk i det alle er 2,5")

https://www.mm-vision.dk/Samsung-850-EVO-250GB-SSD-SATA3?gclid=CMzE8fyM8NQCFRBnGQodoiEONQ

Hvis du beslutter dig for at udskifte den eksisterende harddisk, kan denne  klones vha. AOMEI Backupper

http://www.backup-utility.com/

Gør du det, er SSD´en lige til at bruge efter kloningen. Har selv gjort dette på en bærbar.