Avatar billede Novice-1 Seniormester
05. juli 2017 - 17:25 Der er 7 kommentarer

Indstilling, Win 10 Bredbånd/ USB modem/ simkort Ny -PC- før win7 på gammel PC

Efter at have hevet modem ud af ud af gamle pc og sat over i ny pc fungerer det ikke  på nye --som jeg netop har tændt
    Udbyderen mente han skulle ind og stille ved min forbindelse nu jeg er gået over på  Win10 prof.

men på den gamle win 7 -PC- fungerer modem/ simkort stadig!!!

måske overså han at jeg har to simkort dels til USB modem og dels til telefon??

Men!!! jeg  har en mistanke om, at jeg har været inde og slå for mange ting fra inde inder internetforbindelser
---OG!! at jeg nok blot skulle have udeladt at ændre noget som helst
---SÅ er der en der ved præcis hvordan jeg får stillet alt der har med  internetforbindelse at gøre sådan at nettet fungerer (foreløbig!! kun via USB bredbånd modem)
  Og uden at gud og hver mand kan kigge med når man ellers  har et godt sikkerhedsprogram.

Og lyder det ikke mest som mig der har været en klovn og pillet ved noget jeg ikke skulle have pillet ved,  og ikke udbyderen der skulle stille ved noget.
jævnfør at jeg stadig kan bruge nettet på gamle pc med vin 7

på forhånd 1.000 tak for hjælpen
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2017 - 19:19 #1
når du flytter et usb-modem/dongle fra en pc til en anden, så kan der gå minutter før det virker - pil ikke ved noget.
Efter modem er flyttet, og intet sker, så se i stifinder - der er nok et nyt drev (fx f:) på det ligger en install eller setup som aktiverer modem på pc - det er ikke sket automatisk, så dobbeltklik på fil og kør installationen - pc skal nok genstartes derefter.
Så bør et login vindue vises kort efter windows er klar - her logger du ind og så burde det virke (jeg har set systemer både med og uden nødvendig login bagefter)
Avatar billede Novice-1 Seniormester
05. juli 2017 - 19:50 #2
ok venter og ser
ser imidlertid ud som selskabet som  selskabet har  været ved at aktiverer mit reserve/ basisabonnement  på reservetelefonen

men du har nok ret  at jeg hev  modem ud og satte det ny pc efter fem sekunder
er midt i noget så prøver i morgen engang

men!!! bange for jeg har stillet ved alt!! under internetindstillinger! ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2017 - 20:54 #3
det ser vi på, når det er testet. Men ellers, så er en systemgendannelse vel mulig.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
07. juli 2017 - 00:10 #4
det med systemgendannelse,  er det at geninstallerer windows helt forfra,
da jeg er på ferie og ikke har den eksterne CD/ DVD læser/ skriver her

har været ved at kigge på hvordan jeg havde indstillet forbindelsen på  gamle pc med win 7  -var sådan at jeg ku komme på nettet overalt

men under indstillinger under win 10 på nye pc er  givetvis/ åbenbart kommet til at lave rav i den ved at slå noget til -og fra som jeg ikke skulle/ måtte

på forhånd tak  -fra en sikkerhedsfikseret novise :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juli 2017 - 07:35 #5
Først skal du have gang i usbdongle - typisk er der en lille lysdiode, der skal lyse grønt/blåt når den har kontakt til nettet. Når det er ok, så skal pc testes.
Se i netværksindstillinger - din forbindelse skal stå til privat.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
08. juli 2017 - 08:53 #6
der var godt nok maser af lys i usb donglen men ingen forbindelse til nettet.
men blev endelig ringet op af  ekspert fra udbyder og efter at vi havde været dybt dybt inde i windows, spørg mig ikke hvor
og derpå / derfra have kørt installation af huawei internet forbindelse
--efter at have sat usb donglen i igen
så var der pludselig hul igennem

men er også lettere over telefonen, hvor man straks kan sige, at den og den løsning fungerede heller ikke
og dette  kombineret med min manglende tålmodighed
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2017 - 11:31 #7
Altid godt med kompetent telefonsupport. Kudos til supportmedarbejdere.