Avatar billede BC7 Praktikant
05. juli 2017 - 20:34 Der er 1 kommentar

Råd til bestykning af webserver søges

Udfordring: Jeg har behov for at drive egen webserver.
Årsag: Jeg vil drive et site med ca. 1 million billeder, og 500.000 videoer. Cloud løsninger er for restriktive omkring indhold og alt for dyre i forhold til mit lageringsbehov.
CMS'et som skal afvikles på serveren er WordPress. Derudover skal der køre en smule robotsoftware.
Antal forventede samtidige brugere: Normalt: 15. Maksimalt: 40
Internet båndbredde: 500 / 500 Mbit
Ønskes: Forslag til absolut billigste løsning på ovenstående udfordring. Hvad skal jeg købe / gøre? Evt. noget brugt?

På forhånd mange tak for ethvert konstruktivt svar.
Avatar billede Slater Ekspert
05. juli 2017 - 21:27 #1
Du kan jo i princippet køre det på en Raspberry Pi med en NAS eller ekstern harddisk tilsluttet. Ud fra beskrivelsen kræver det jo ingen kraft af serveren, bare lagerplads.