Avatar billede imnr Praktikant
06. juli 2017 - 22:46 Der er 3 kommentarer

Flytilstand

Om ikke så længe skal jeg flyve til Syden, og tænker at jeg vil bruge min Macbook Pro i flyet på flyets wifi. Men er ens Mac sikker at bruge med wifi, nu når det ikke er muligt at sætte Macbooks på flytilstand?
Avatar billede INK Ekspert
07. juli 2017 - 00:49 #1
Flytilstand betyder at der slukkes for radiosending, dvs. wifi slås fra.
Hvis det er en telefon slukkes for både wifi og mobilsystemets sender/modtager for tale og data.
Du kan muligvis blive bedt om at slukke helt for din MacBook Pro under start og landing, da det kan være vanskeligt for personalet at tjekke om du har slået wifi fra.

Med visse flyselskaber på visse destinationer må der dog nu slet ikke medbringes bærbare PC/Mac. Så tjek lige med flyselskabet.
Avatar billede imnr Praktikant
07. juli 2017 - 09:39 #2
Jeg skal flyve med Norwegian, og de tillader, at man medbringer sin computer. De tilbyder også wifi, når vi ikke lander eller letter, så kan jeg godt bruge min der ikke kan sættes på fly, men kun slukke for wifi?
Avatar billede INK Ekspert
07. juli 2017 - 09:57 #3
Som skrevet i #1 kan du evt. slukke helt under start og landing, men sluk for wifi er principielt ok.