Avatar billede finb Ekspert
07. juli 2017 - 09:54 Der er 3 kommentarer

Hvorfor gemmes jpg ?

Hvis jeg på nettet søger fx "jordbær",
får jeg billeder af jordbær (surprise).
Men jeg får også .jpg-billeder af
fx pære, æble, ananas, osv.,
og disse jpg lægger sig i:

C:\Users\c\AppData\Local\Microsoft\Windows\Notifications\wpnidm

1: Hvorfor får jeg uønskede billeder ?,
2: Og hvorfor lægger de sig i nævnte mappe ?
Tak finb
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2017 - 10:08 #1
det må du spørge microsoft om... har du brugt deres søgemaskine ?
normalt lægger den alle billeder i internet cache.

alle billeder, alt du ser på skærmen, bliver downloadet i cache og set derfra, alt
Avatar billede Slater Ekspert
07. juli 2017 - 10:32 #2
Billederne der er thumbnails fra Windows 10's Action Center, altså den bar i højre side af skærmen, der kommer frem hvis du trykker Windows+A eller klikker på taleboblen nederst til højre.

De bliver brugt til notifikationer om alt muligt. Alle programmer kan bruge den, og de bestemmer hver især hvad der skal ligge der af thumbnails. Bl.a. kan det være billeder fra e-mails, facebook-beskeder, sider du har bogmærket eller besøger meget, osv.

Men det er kun thumbnails, så de fylder næsten ingenting.
Avatar billede finb Ekspert
10. juli 2017 - 09:10 #3
Aha,
cache, er det for at flytte noget af arbejdet fra internettet over på min computer ?
Så jeg hurtigt får resultat, hvis jeg søger "æble" ?