Avatar billede mikerojakes Seniormester
07. juli 2017 - 14:28 Der er 5 kommentarer

B&O beolab 3500 tilslutning

Hej

Jeg har for et par år siden arvet diverse B&O effekter i form af fjernsyn, radio
etc.
Nu har jeg imidlertid et tilslutnings problem med radioen som jeg først har funden frem fra gemmeren nu.

Er der nogen der ved hvordan det er muligt at få den til at virke, - bag på er der et lille firkantet rum med tre tilslutninger h.h.v. til 220 v , et Din stik (tror jeg nok det hedder) og så et stik med temmelig mange ledere.

Jeg mener at da jeg i sin tid frakoblet anlægget hos mine forældre, lagde mærke til at alle enheder i huset var forbundet til hinanden via disse mange ledet stik - men man må vel kunne få radioen til at virke uden at den skal forbindes med andre B&O apparater.

Hvorledes får den antenne-signal

Med venlig hilsen
Mike
Avatar billede INK Ekspert
07. juli 2017 - 14:49 #1
Avatar billede mikerojakes Seniormester
07. juli 2017 - 15:01 #2
Tak for interessen - jeg har selv downloadet præcis den samme manual, men jeg syntes bare ikke at det fremgår af den, hvorledes jeg får antenne signal ind i radioen
for det kan vel ikke være igennem dette DIN-stik, eller.......
Avatar billede INK Ekspert
07. juli 2017 - 17:57 #3
Det er ikke en radio! Kan kun fungere sammen med et mastersystem.
Avatar billede mikerojakes Seniormester
07. juli 2017 - 18:21 #4
Hmm nå, er det kun højtalere, det var ærgerligt - det skrev du jo også første gang (men den fes ikke ind på lystavlen) he he ....men så kan de jo slet ikke bruges til noget
da B&O udelukkende kun kan bruges sammen med andre B&O apparater - et mastersystem!! det har jeg ikke. men tak alligevel
Avatar billede ebea Ekspert
07. juli 2017 - 19:09 #5
Der findes faktisk konverter kabler til at lave det sådan, at du kan bruge den Aktive B&O højttaler, som en passiv højttaler. Bl.a. i linket herunder. Men der er flere andre typer af kabler på markedet, til at tilslutte til ikke B&O udstyr.
http://www.av-connection.com/?ML=2126