Avatar billede Simon Meier Novice
07. juli 2017 - 14:48 Der er 8 kommentarer

Scanning and repairing drive c

Hej jeg har et stort problem. Igår kl 19:30 tændte jeg min pc, og der så jeg så at scanning and repairing drive C begyndte. Jeg ventede så og da kl var 0.42 var der kun 3 procent af scanningen. Jeg valgte så at gå i seng og da jeg stod op 12:30 var den kun på 4 procent. Nu sidder jeg så kl 14:48 og den er stadig på 4%
Avatar billede INK Ekspert
07. juli 2017 - 14:53 #1
Hvilken pc og hvilket styresystem (xp, Vista, 7, 8, 8.1, 10)
Hvad har du foretaget dig for at den skulle scanne og reparere?
Avatar billede Simon Meier Novice
07. juli 2017 - 15:15 #2
Jeg har en Acer Aspire og det er Windows 10 og jeg ved ik hvorfor den scanner
Avatar billede hjolsen Ekspert
07. juli 2017 - 15:33 #3
Din harddisk er sandsynligvis ved at stå af - så få dine data ud hurtigst muligt !
Avatar billede Simon Meier Novice
07. juli 2017 - 15:34 #4
Hvad mener du med det hjolsen?
Avatar billede hjolsen Ekspert
07. juli 2017 - 15:38 #5
En scanning af hardisk der tager så lang tid tyder på der er fysiske fejl på harddisken !
Avatar billede Simon Meier Novice
07. juli 2017 - 15:39 #6
Hvad skal jeg så gøre og hvordan gøre jeg det
Avatar billede INK Ekspert
07. juli 2017 - 18:01 #7
Hvis du har data i form af billeder, videoer, dokumenter etc. så tag en sikkerhedskopi til en ekstern harddisk eller usb-stick.
Kræver selvfølgelig du kan få liv i maskinen igen.
Hvis ikke, kan du forsøge at demontere harddisken og sætte den i en SATA/USB holder, og med en anden pc kopiere data til et eksternt drev.
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. juli 2017 - 19:07 #8
Jeg tillader mig at komme med en lille sidebemærkning; da harddisken som Ink skriver med stor sandsynlighed er ved at stå af, så overvej at købe et SSD drev som afløser for den gamle harddisk. Denne SSD skal naturligvis have samme kapacitet i GB, og gerne større end den nuværende harddisk.