Avatar billede Dandan Praktikant
09. juli 2017 - 17:50 Der er 2 kommentarer

Kan man skifte et telefonstik ud med et netværksstik?

Jeg har et telefonstik i mit hjem, hvorfra jeg trækker internet. Er det muligt at skifte vægdåsen ud med et netværksstikdåse (http://img.av-connection.com/2/AVimg_11080.jpg)?
Avatar billede INK Ekspert
09. juli 2017 - 18:05 #1
Nej!
Signalet gennem telefonledning konverteres gennem et modem til et netværkssignal, der fødes ind i en router.
Avatar billede strych9 Praktikant
10. juli 2017 - 07:08 #2
Nej til det. Ikke umiddelbart.
Men hvad har du til at sidde i telefonstikket i dag? Hvis du vil have netværksstik skal du jo typisk have en switch eller lignende foran, men det afhænger lidt af opsætningen.