Avatar billede EVIG Praktikant
10. juli 2017 - 17:36 Der er 1 kommentar

Hvordan får man et webhotel til at frigive ens domaine

Hejsa - jeg har nu i flere måneder forsøgt at få mit domaine flyttet fra en host til en anden (med ekspert bistand), men udbyderen vil ikke slippe taget i mig - de nægter at tage telefon, man kan ikke maile dem og hele problematikken ligger så vidt jeg kan forstå i at jeg har et .com domaine... kan det være rigtigt - har jeg ikke rettighed for det jeg selv betaler for ? og har købt? og hvem går jeg til for at få hjælp?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. juli 2017 - 01:14 #1
Det kommer an på hvor du har købt dit .com domæne. Det er muligt du har gjort det i forbindelse med dit webhotel, men det er ikke sikkert.

Du kan se hvem der "ejer" domænet fx her:  https://www.whois.net/

Hvis det er dig, så kan du også se hvor domænet er købt.

Hvis det ikke er dig, har du måske et problem. Der findes "svindlere" derude, der vil forsøge at holde på dig, og din webhotel-aftale, ved at købe domænet i eget navn. Og de er nok reelt ikke svindlere, for det har sikkert stået i betingelserne.

Du kan eventuelt fortælle mig mere i en privat besked. Jeg lover at jeg ikke røber noget.