Avatar billede Delco Praktikant
10. juli 2017 - 18:01 Der er 10 kommentarer

HJÆLPPPPP

Jeg sidder med et Sony N50, med en masse billeder på, men når jeg sætter den til pc´en kommer ingen af billederne op i mappen. Kortet jeg har i er et Kingston Compact Flash 16 GB.

Nogen der ved hvordan jeg kan få billederne over på min macbook ????
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
10. juli 2017 - 19:32 #2
Jeg misforstod spørgsmålet. Jeg troede at den ikke kunne se kameraet som et drev.
Avatar billede INK Ekspert
10. juli 2017 - 20:38 #3
Forbinder du kameraet til din Mac med et usb kabel?
Eller aflæser du kortet i en læser, som er tilsluttet med kabel - som #2 og #3 er inde på?
Hvordan importerer du? Anvender du Apples fotoprogram?
Kan du se kameraet eller kortet i Finder?
Avatar billede Delco Praktikant
11. juli 2017 - 13:50 #4
Jeg har prøvet med et USB kabel, fra kameraet og ind til min mac, jeg kan se mappen men selve mappen er tom, hvilket ikke giver nogen mening når billederne ligger på kameraet.
Avatar billede INK Ekspert
11. juli 2017 - 17:05 #5
Har du prøvet importfunktionen i Fotos på din Mac?
Avatar billede Delco Praktikant
13. juli 2017 - 22:57 #6
Ja der kommer der hellere intet frem
Avatar billede INK Ekspert
13. juli 2017 - 23:12 #7
Hvordan ved du at billederne stadig findes? Kan de være slettet ? Kan du se dem med view funktionen i kameraet?
Har du prøvet en kortlæser?
Avatar billede INK Ekspert
13. juli 2017 - 23:25 #8
Er billederne taget i jpg eller RAW format?
Avatar billede Delco Praktikant
19. juli 2017 - 17:03 #9
Jeg kan se billederne på kameraet i view og de er taget jpg funktion
Avatar billede INK Ekspert
19. juli 2017 - 17:22 #10
Jeg har oplevet hos én af mine venner, at selve billedet var slettet, men man kunne i view se en thumbnail udgave af billedet.
Jeg ville derfor sætte flashkortet i en kortlæser og så anvende Recuva for at genskabe. Jeg tror de er slettet eller ødelagt.
Alternativt kunne du prøve med en pc og kabel.