Avatar billede Maiken Praktikant
10. juli 2017 - 19:57 Der er 3 kommentarer

Frigørelse af GB på mac

Hej alle.
Jeg sidder her med en Macbook Pro, og er løbet ind i det problem, at jeg har plads mangel. Går jeg ind under lageringsplads kan jeg se, at næsten 60 gb ligger under andet, men hvad er det? Er der en nem måde at kunne frigøre plads på min mac uden at skulle hen og downloade diverse hjælpeprogrammer?
Har tømt diverse papirskurve og overførsler.

Derudover har jeg også en masse mærkelige mapper i Finder som jeg ikke ved hvor kommer fra, kan man godt bare slette disse eller vil det gøre med skade end gav?
Avatar billede INK Ekspert
10. juli 2017 - 21:03 #1
I Finder kan du gå i "Alle mine arkiver". Her kan du slette de dokumenter og billeder, som du ikke længere har brug for. Men efter du så har tømt papirkurven, så er de altså helt væk!
Med hensyn til dine såkaldt mærkelige mapper i Finder, så må du være mere specifik. Det kan være systemmapper og filer, så vi må vide mere.
Avatar billede INK Ekspert
10. juli 2017 - 21:12 #2
Hvis du under lagringsplads går til "administrer" og derefter Forminsk rod - Gennemgå Arkiver, får du en liste, som kan sorteres efter størrelse. Her kan du så se om et videoklip eller andet fylder meget.
Avatar billede posten Ekspert
11. juli 2017 - 09:46 #3
den der andet har nok et andet drev bokstav ved ikke om det er et du kan formindske ??? når det så er gjort kan du så gøre -drevet tilsvarende større