Avatar billede Mika Novice
10. juli 2017 - 20:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af hardware

Jeg er efterhånden træt af min ASUS Aspire TC 115 med standard hardware, fordi jeg ikke har en skid forstand på dét inde i en computer. Jeg kan ikke følge med m.h.t. minimumkrav af specs til at kunne spille et spil. Jeg er for det meste en simulator-guy, som foretrækker at spille simulator-spil fremfor skydespil, osv. Dog kan jeg specielt godt li' PlayerUnknown's Battleground, hvilket jeg så besluttede mig for at købe. Jeg regnede godt med, at kunne køre det med laveste settings i hele spillet, ligesom jeg gør med simulator-spillene, men at rende rundt med mellem 1-5 FPS gør ondt, så nu vil jeg gerne have opgraderet min computer, bare for at jeg kan komme tættere på omkring 30 FPS, så jeg kan klare diverse spil bare nogenlunde.

Mine specs:
Processor: AMD A6-6310 APU with AMD Radeon R4 Graphics
Video card: AMD Radeon HD 7000 series
RAM: 12 GB

Budgettet er utrolig meget begrænset, så det skal være det billigste jeg kan få fat i. Nogen med foreslag?
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. juli 2017 - 21:27 #1
Jeg har været inde at kikke på specifikationerne for  ASUS Aspire TC 115 på Proshop hjemmeside.
Jeg ser at strømforsyningen kun er på 220 Watt. Det lyder ikke af meget.
Ud fra dimensionerne 41,37 x 38,05 x 17,5 er det jo ret begrænset hvad der er af plads i kabinettet.
Det vil desværre nok være begrænset hvor meget der kan gøres. Det billigste er nok ikke nogen god ide, for man for ikke mere end man betaler for.
Avatar billede Mika Novice
10. juli 2017 - 21:47 #2
Er det så slet ikke muligt at opgradere computeren? Eller kan man godt købe noget, som kan forbedre den?
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. juli 2017 - 22:02 #3
Du kan sikkert godt opgradere den, men du nævner at der store økonomiske begrænsninger for det første, og kabinettets fysiske størrelse sætter også en grænse.
Skal man have noget der kan det forventede så koster det også.
Avatar billede Mika Novice
11. juli 2017 - 02:38 #4
Hvad ville så kunne blive opgraderet, men stadig være plads til i kabinettet?
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. juli 2017 - 10:29 #5
Strømforsyningen formentlig. Det vil sandsynligvis komme til at knibe med et nyt (fysisk større grafikkort) Måske også et bundkort, mere RAM men da budgettet er "utroligt begrænset" som du skriver, er det problematisk :-(
Avatar billede Mika Novice
11. juli 2017 - 14:42 #6
Okay. Så tror jeg bare jeg vil satse på at spare op til en helt ny computer.
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. juli 2017 - 16:54 #7
Der er jo et væld af annoncer både DBA og GulogGratis. Der kunne du jo kikke lidt, det koster i hvert fald ikke noget, men eller ville det jo nok være en god ide med en ny computer. Husk bare at få fat i et kabinet der er stort nok, så vil der senere være mulighed for f.eks. større grafikkort, bundkort, samt en stor CPU-køler.