Avatar billede arnel Seniormester
12. juli 2017 - 13:02 Der er 3 kommentarer

IE fryser fast og skal ofte genstartes

Et problem, der i perioder sker alt for ofte. IE "fryser fast", og jeg kan intet gøre - bortset fra CRTL+ALT+DEL - og så klikke på "jobskifte". Så kommer startsiden tilbage, men alle åbne vinduer er lukkede. Jeg spørges: "Den sidste session stoppede uventet. Gendan siden Ja/Nej. Som regel vælger jeg nej - det er mere sikkert. Af og til kan det også være galt på Google Chrome. Et irriterende og tidsrøvende problem.
Kan nogen hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2017 - 15:40 #1
næste gang den gør det, kan du måske tjekke i joblisten (du går alligevel ind i Ctrl+alt+delete) hvordan dit ressourceforbrug er (fanebladet ydeevne) - fordi det lyder lidt som om du besøger nogen hjemmesider som kræver din pc alle sine ressourcer (bt + eb er rat god til at suge alt cpu...især med internet explorer)
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2017 - 17:24 #2
er det en laptop ? defekte batterier kan stoppe alt.
tag det ud og kør med ledning, nu er de kureret.

stationær ?
noget i computeren, stopper hele lortet.

åh nej, alle de frysere... :) der kan være alt muligt, men hvis det ikke er det batteri, så ER det windows.  dem dummer sig helt vildt, dem win 10!

rens computeren med ccleaner, og den renser IE.
brug en anden browser.

jeg har ie, oprea, og crome - det ner nødvendigt :)    øv :)
Avatar billede arnel Seniormester
13. juli 2017 - 19:19 #3
Tak til Thomas og sidwave for svar.
Nej, jeg besøger ikke eb og bt, men andre sikkert lige så krævende sites. Men også fx DMI, eller min mailkonto og de er i den lette ende.Så fastfrysningen opstår ved alle slags websites, både store og små.

Sidwave: Jeg har en stationær - Når jeg bruger min kones 4-5 år gamle bærbare så har jeg ikke fastfrysningsproblemer. Men den er jo heller ikke Windows 10, blot
Windows 7. (tidl. havde jeg XP og da var der aldrig den slags problemer): Jeg må desværre give dig ret i, at Windows ofte er noget hø.
Derfor har jeg fulgt dit råd, og installeret både Chrome, Firefox og Opera (så er jeg da vist helgarderet), og efter en kort prøvetur, ser de ud til at være mere stabile end IE.
JEg kører tit CC Cleaner, men det ser ikke ud til at gøre nogen forskel mht. IE.
(Jeg håber Windows læser med her, så de ser hvilke problemer Windows 10 er skyld i.)