Avatar billede KadiBR Praktikant
12. juli 2017 - 23:02 Der er 9 kommentarer

Computeren vil ikke starte (melder "Automatisk reperation"

Jeg har en bærbar, Fujitzu. Når jeg forsøger at starte den, skriver den, at den: "Computeren stødte på et problem og skal genstartes. Vi genstarter for dig." Så står der med småt: "Hvis du vil vide mere, kan du søge efter fejlen online PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA (snp2uvcsys)
Når jeg genstarter den, melder den straks "Automatisk reparation" og skriver: "Din PC er ikke startet korrekt." Så kan jeg vælge mellem "Genstart" eller "Avancerede indstillinger". Hvis jeg trykker genstart, så sker der bare det samme igen. På avancerede indstillinger kommer der en masse muligheder frem. En af dem er Systemgendannelse, hvor hvor man skal finde et gendannelsespunkt. Det går fint indtil, den siger, at der ikke er nok ledig diskplads. Men jeg har lige slettet en del. Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre? Jeg vil ikke nulstille den, for jeg har mange ting på computeren, som jeg ville være ked af at miste. Er der nogen, der kan hjælpe? (Jeg har Windows 10).
Avatar billede KadiBR Praktikant
12. juli 2017 - 23:29 #1
Den vil ikke engang gå i fejlciteret tilstand.
Avatar billede KadiBR Praktikant
13. juli 2017 - 00:21 #2
Den bliver ved med ikke at ville gøre noget, fordi der ikke er ledig diskplads, men hvordan sletter man noget, når man ikke kan komme ind i det?
Avatar billede 450025 Ekspert
13. juli 2017 - 02:43 #3
KardiBR.
Det går fint indtil, den siger, at der ikke er nok ledig diskplads. Men jeg har lige slettet en del. Ok.
Du har ikke lyst å slette mer nei forstår ok, men der er masse plass i skyen har du prøvd det?
Du har OneDrive, Dropbox, bruker jo Win10 da sletter du ikke noe men Ryggsekken blir straks lettere ser du, bare en tanke det.
Arne.
Avatar billede INK Ekspert
13. juli 2017 - 04:22 #4
Du kan tilslutte harddisken til en anden pc ved hjælp af et sata/usb kabel. Hdd tages selvfølgelig ud af maskinen. Når du har reddet alle dine filer, kan du reinstallere Windows10 fra bunden. Det kræver selvfølgelig også geninstallation af alle programmer.
Fremover husker du så at tage backup på en ekstern hd eller i skyen, som Arne #3 foreslår.
Hvis du kan komme ind til kommandopromp som administrator, kan du også forsøge en reparation af systemfiler.
Avatar billede KadiBR Praktikant
13. juli 2017 - 13:33 #5
Hmm... Ja, det er nok dét, det har knebet med. Underligt, for jeg havde lige taget backup i skyen og slettet en masse. Men nok ikke nok så. Jeg havde håbet, der var en anden udvej end at nulstille.
Jeg kan godt komme ind i  kommandopropromp. Nogle forslag til, hvad jeg kan skrive? Så vidt, jeg husker stod der "Windows/System32:" derinde.
Avatar billede 450025 Ekspert
13. juli 2017 - 13:56 #6
Hei igjen KadiBR.
Jeg syntes Ink Ekspert kom med et godt forslag, reinstaller Windows 10 fra bunden av, klart lidt jobb er det jo, er man lidt datakyndig går dette fint, tror faktisk ikke du har noe annet valg, har vert nøtt til det selv da er problemet løst.
En grei løsning det.
Altanativ gjøre jobben 3 gange i all hast og kanskje ikke komme i mål er det ok? Men lykke til.
Arne.
Avatar billede KadiBR Praktikant
17. august 2017 - 20:38 #7
Nu har jeg fået købt en TB ekstern harddisk, som jeg vil prøve at få det over på. Ved I, om det kan lade sig gøre; og hvordan gør jeg?
Min tanke er, at jeg kan putte den eksterne harddisk i computeren, vælge "gem og nulstilling" og så vælge at gemme på harddisken. Kan man gøre det? Er det så nemt?
Avatar billede INK Ekspert
17. august 2017 - 22:49 #8
Det sikreste er at gøre som angivet i #4.
Jeg mener ikke #7 er muligt.
Avatar billede 450025 Ekspert
18. august 2017 - 02:12 #9
Fint at du kommer tilbake og vi prøver og hjelpe deg, men det er uhyre vanskelig og lytte til andre, ink og jeg mener det samme om du ikke høre på meg  så er det helt greit det, nu har jo du masse av gryn så Gratulere med  en TB ekstern harddisk,  på Ebay får du en slik for en slik og ingen ting.

poko1 hjalp meg med det engang helt grei den, tror det var 80 blank alle treng et leketøy vet du, lær deg å bruke skyen et fantastisk verktøy det gidder jeg ikke gjenta, ha alt du er red for på computeren få det ditt og du vil merke at ryggsekken blir lettere.

Se hva ink skriv #4 0 still, fjern alt og jeg seier det samme, nettopp gjort det samme selv, det er en jobb? du lære av det? Der går lidt tid har du ikke det så kjøp deg ny computer, men på sikt hjelper det heller ikke det deg.

Du har sikker masse private ting bilder film etc og mer får du, ikke flink til å rydde heller samler på alt skitt på data også, les #4 en gang til og lykke til.

Arne.