Avatar billede 450025 Ekspert
16. juli 2017 - 09:20 Der er 4 kommentarer

Windows 10 oppdatering.

Win10 oppdatering.
I går fikk jeg siste nye oppdatering Windows 10 Version 1703 for x64-based Systems (KB4025376) hadde ikke noe valg, nå eller sett et klokkeslett, 22.00 ble valget.
Alt gikk greit, i dag tidlig ville jeg sjå hva hadde hendt, fant egentlig ikke noe nytt bare VPN var Disconnect, VPN selskapet har også lagt inn en ny versjon som ikke gjore det bedre og det virker som dem ikke snakker sammen.

En del sliter med Win10, jeg syntes den har vert ok til nå men der for mye Bøvel med den, og jeg har lyst til å slette den helt fjerne den rett å slett, vente 2 til 3 år nok er nok. Anbefaler den ikke lengre.

Få fatt i Win7 eller Win8.1 det er ikke for sent enda men vil gjerne høre hva panelet mener, gjør jeg noe dumt?

ErikHg hadde noen tanker om dette her inne og nå er jeg enig med han der er for mye Bøvel enda med Win10 og alle deres oppdateringer.
Alle ønsker en bedre hverdag kan ikke si Win 10 har vert behjelpelig der.
Takker for hjelpen og et godt råd.
Arne.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. juli 2017 - 23:16 #1
Hej, Arne.

  Det er sjældent en god løsning at gå tilbage til gammel teknologi, selvom det virker velkendt og gennemprøvet.
  Det vil i reglen være mest hensigtsmæssigt at bruge energien på enten at få sine applikationer opdateret til et supporteret niveau eller finde en workaround.
  Gamle OS'er og applikationer er enten allerede kompromitterede eller bliver det over tid - og muligvis uden at du som bruger hverken får viden om det eller nogen mulighed for at rette op på det.

De bedste hilsner
Avatar billede 450025 Ekspert
17. juli 2017 - 03:36 #2
CRKrogh Ekspert.
Takk for svaret ditt satte stor pris på dette, gå tilbake hadde jeg liten lyst til fordi at Win10 fungerte  100% for meg, jeg klarte å stoppe Windows 10 Creators med en Gjenoppretning, denne hadde ikke noe jeg trenger, og maskinen gikk fortsatt 100%.

Så kom den nye oppdatering den fikk jeg ikke stoppet, kan ikke si at den har gitt meg noe enda dataen virker jo, VPN ble problem virket ikke, og maskinen ble helt ubrukelig, VPN hadde også endret sitt oppsett til ny versjon, hvor er feilen Win10 oppdatering tror ikke?
Eller VPN? finne svar på det var ikke enkelt med fraværende Support. Fikk denne versjonen på Stasjonær.
2017-07 Samlet oppdatering for Windows 10 Version 1703 for x64-baserte systemer (KB4025342)

Computer Nr 2 Laptop, jeg hadde ikke skjenket den en tanke, den hadde jeg bare stående på med lidt musikk. Oppdatering fra Windows den nye hadde installert seg selv uten min innflytelse, jeg likte ikke det for VPN var så klart ikke brukelig å maskinen var helt umulig å bruke den også. Versjon

2017-07 Samlet oppdatering for Windows 10 Version 1607 for x64-baserte systemer (KB4025339)
Dette var ikke samme versjon og Nummer? Merkelig?

Derfor mitt spørsmål skal jeg nedgrader? Takk for du stoppet meg, Support VPN svarer ikke men feilen er der og ikke Win10, for uten VPN som nå er fjernet fra kontrollpanel så fungere den nye Win10 1703 ok.
Til tros der er 2 forskjellige Nr KB4025342 – KB4025339 har ikke svar på den forskjell. Sorry.
Takk igjen CRKroh for du stilte opp, så får jeg sloss videre med VPN.
Arne.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2017 - 17:17 #3
Hvis computerne ikke kører den samme Windows version kunne det måske tænkes at kb numrene godt kunne være forskellige.
Jeg tænker på at den ene pc måske kører Home version, og den anden en Pro version af Windows 10.
Avatar billede 450025 Ekspert
17. juli 2017 - 18:21 #4
220661 Ekspert
Begge kjøre Win10 Pro den begge er kjøpeversjon Win10 Pro, den første jeg kjøpte var på Stasjonær SSD 250 GB tid uken før Gratis versjonen skulle være slutt.

Den andre laptop byttet jeg disk på SSD125 GB ca 2 mdr senere.
Grunn til dette var at jeg meget fornødt med den Stasjonære.
Begge har vert en drøm med Win10 Pro ingen problemer. Jeg fikk det med nye oppdatering av Win10, synderen er ikke Win10 Pro og jeg har funnet ut det er VPN som er problemet.
Dette er ikke løst enda VPN hadde også skiftet til nyere programvare, få dem i tale var ikke lett, nu har dem lagt seg flat prøv den gamle varianten?
Men den innstalasjonen med kode er umulig å få lagt inn, og der står jeg uten VPN
men gi meg ikke tale om.
Takk for svaret ditt 220661  Win 10 Pro er ok selv med nye oppdatering.
Ha godt og Takk.
Arne fra Thailand.