Avatar billede Chris#2112 Novice
16. juli 2017 - 13:29 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Fejl på skærm Hvad betyder dette?

Hej

Jeg har et problem med min pc her for tiden og jeg kan ikke forstå hvorfor at den crasher og genstarter, Jeg har haft den her fejl 5-6 gange nu og vil finde ud af hvad det er.

Den har kun genstartet mens jeg har været inde i Spil, den får små firkantede kasser spredt ud over hele skærmen som på et tv hvis der intet signal er.. hvad kan der være galt?

Det er en 3 år gammel pc men grafikkortet er kun et halvt år gammelt.
Avatar billede Chris#2112 Novice
16. juli 2017 - 14:04 #1
Spec:
Intel Core i5 2500k CPU 3.30 GHz
Kingston DDR3 1600 MHz 8 GB RAM
ASUS Republic of Gamers Poseidon Platinum Nvidia Geforce GTX 780 2 GB
Motherboard ASUS P8Z68-VLX
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. juli 2017 - 14:57 #2
Prøv at downloade dette link:

https://www.piriform.com/speccy/download

Det kunne tyde på en varm GPU der så får computeren til at chrashe.
Det kan skyldes støv således varmen ikke bliver ledt ordentlig væk.
.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2017 - 15:02 #3
varme!!!! den er for varm, og din cpu smelter, den står af!
du skal have mere køling!

det er ihvertfald typisk, at varme knækker processoren, i spil!
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. juli 2017 - 15:07 #4
#3
Jeg er helt enig!
Avatar billede Chris#2112 Novice
16. juli 2017 - 15:12 #5
Jeg har lige fået den renset for støv så det burde ikke være et problem.

Jeg har en standard blæser på min CPU og 4 blæsere på i kabinettet, Kunne det være en ide at få Vandkøling og få udskiftet Kølepasta?
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. juli 2017 - 16:04 #6
Hvad med grafikkortet er det også blevet renset?
Kølepastaen kan tørre ud, og så kniber det med varmeafledningen.
Jeg har selv en meget kraftig CPU køler. Det fremgår tydeligt at cpu-temperaturen forbliver lang under hvad der er kritisk.
Mens jeg sidder her er CPU-temperaturen sølle 29 grader C.

Linket viser hvilken jeg taler om.

https://www.coolerkit.dk/shop/noctua-nh-d14-2008p.html
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. juli 2017 - 16:17 #7
PS.
Jeg glemte at sige at den pågældende CPU-køber passer til bundkort med mange forskelige sokkeltyper, både Intel og AMD.
Nu ved jeg ikke hvor stort kabinettet på din computer er, så hvis det ikke er så stort er der mange andre end CPU-køleren der er vist i linket.
Avatar billede Chris#2112 Novice
16. juli 2017 - 16:22 #8
Tak for hjælpen Jeg for fat i noget mere køling, Tror jeg vælger Corsair Hydro Series H60 CPU Køler og så ser vi hvordan det ender :)