Avatar billede per2edb Guru
16. juli 2017 - 21:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Word som HTML Editor

Jeg ønsker bl.a. at bruge Word 2016 som HTML editor
Det har jeg fået indstillet men jeg kan ikke stille om og se coderne
Kan i Hjælpe?
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
16. juli 2017 - 22:32 #1
Word som HTML editor?

Jeg kan anbefale notepad++
https://notepad-plus-plus.org/download/v7.4.2.html

Det er en ren tekst-editor som notepad, ingen skjulte koder, men bare mere brugervenlig. Der kan du se koderne i forskellige farver.
Avatar billede keysersoze Guru
16. juli 2017 - 23:17 #2
Det lyder som en ualmindelig dårlig ide - hvorfor Word?
Avatar billede perhol Seniormester
17. juli 2017 - 00:10 #3
Word laver en meget rodet og alt for omfattende kode. Kan ikke anbefales til at oprette/redigere HTML-sider i.
Hvis du insisterer, så skal du ind og leve en indstilling så du åbner HTML-filen som en almindelig tekstfil.
I Word 2007 gøres det i Word-indstillinger sådan her:
-Tryk på Office-knappen (globen i øverste venstre hjørne)
-Tryk på 'Word-indstillinger' nederst i boksen
-Tryk på 'Avanceret' i venstre side af Word-indstillinger boksen
-Rul ned til afsnittet 'Generelt' i højre side af Word-indstillinger boksen
-Sæt hak i boksen ud for 'Bekræft konvertering af filformat ved åbning'
-Tryk på 'Ok' nederst i Word-indstillinger boksen
Åbn nu din HTML-fil inde fra Word. Når du gør det, åbner der en boks til valg af filkonvertering. Vælg 'Almindelig tekst'. Nu ser du din HTML-fil som kode.
Avatar billede perhol Seniormester
17. juli 2017 - 00:17 #4
Der findes et gratis program der hedder Kompozer. I det kan du se din HTML-fil både som kildekode og som den vil se ud i en browser.
Du kan hente en installationsfil til en Dansk-sproget version hos Mozilla Danmark her:
http://filer.mozilladanmark.dk/kompozer/0.7.10/KompoZer-da-0.7.10.exe
Avatar billede per2edb Guru
17. juli 2017 - 08:27 #5
Jeg kan ikke se notepad++ kan uplode billeder?
Billeder er et must for mig
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2017 - 12:15 #6
du down/uploader med ftp program!
det er noget snask at håndtere filer inde i html editoren, man bruger altid ftp til sin konto! (filezilla ftp client)

jeg kan anbefale coffecup html editor
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
17. juli 2017 - 18:42 #7
Notepad++ kan ikke uploade noget. Det en en ren tekst-editor der fungerer godt som HTML editor fordi den markerer koderne i forskellige farver. HTML er ren tekst. Billeder uploades separat.

Det lyder som om  det ikke er en html-editor du søger men et program til at lave hjemmesider hvor du kan indsætte billeder og have en vis kontrol over html-koden og uploade til-sidst. Der findes en masse af den slags. Men i mange har du ikke fuld kontrol over HTML-koden. Det kommer sjældent til at se helt ud som man forestiller sig.

Denne slags stand-alone HTML baserede web-design værktøjer er derfor ved at gå af mode.

I stedet kan jeg anbefale Word-press der kører rent on-line og er forholdsvist nemt at bruge hvis man holder sig til de enkle muligheder.
Avatar billede per2edb Guru
18. juli 2017 - 08:22 #8
Tak for hjælpen

Jeg har valgt Kompozer et udmærket program