17. juli 2017 - 15:40 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Mus og tastatur går ud med jævne mellemrum.

Hejsa.
Jeg har et problem med min stationære computer, og ville høre om nogle herinde kunne hjælpe mig, eller fortælle mig hvad i tror der er galt. Min mus går ud og tænder igen med jævne mellemrum. Den slukker og så går der 5-10 sekunder cirka, så tænder den igen. Har prøvet musen andre steder, hvor den virker fint, så går ikke ud fra det har noget med en løs forbindelse at gøre. En gang imellem stopper mit tastatur med at virke, og begynder at blinke, præcis samtidig med at min mus stopper helt med at virke, indtil jeg genstarter min computer, hvorefter det så virker igen.
Har prøvet alle de forskellige USB-porte i min computer, og det er samme problem ved allesammen. Har du muligvis en idé om hvad problemet kunne være?

Tak på forhånd.
- Rasmus
Avatar billede INK Ekspert
17. juli 2017 - 16:56 #1
Prøv at gå i kontrolpanel - enhedshåndtering og kik under hver enkelt usb. Se under strømstyring om der evt. er slået strømbesparefunktion til, så den kan afbrydes for at spare strøm. Ved godt det gælder bærbare, men det kunne jo tænkes ..
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2017 - 17:01 #2
Enig i #1 :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2017 - 17:10 #3
defekt batteri kan få den til det, prøv at køre på ledning og se om den ter sig!
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2017 - 17:12 #4
sidwave det er en stationær pc ;-)
17. juli 2017 - 17:23 #5
Svar til: Ink

Dette er prøvet, der er intet slået på strømbesparelse eller noget.
17. juli 2017 - 17:24 #6
Svar til: Sidwave

Hvis du mener musen, så er musen med ledning, og ikke trådløs. Har testet musen på min macbook, hvor den virker 100 procent, uden at den går ud eller lign.
Avatar billede INK Ekspert
17. juli 2017 - 17:31 #7
Så ville jeg fjerne installation af musen og geninstallere - samme for keyboard, men i 2 omgange, så du kan kommunikere ;-)
17. juli 2017 - 17:38 #8
Er ikke så teknisk anlagt i forhold til alt dette. Hvordan vil dette skulle gøres?
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2017 - 18:35 #9
Bare for at være sikker. Var du  her inde i Enhedshåndtering, hele striben af Rodhups, og der inde i strømstyring? Jeg ved det er det samme som i #1, men sat lidt anderledes op, det virker sommetider.
Jeg har konstateret, at på min Lenovo stationære er strømbesvarelsen faktisk sat til. https://billedeupload.dk/?v=iV8Iq.jpg

Go to your Control Panel > System > Hardware tab > and click on the "Device Manager" button.

    In the Device Manager window, find the item or items labeled "Universal Serial Bus controllers." Open it, and double-click the first item called "USB Root Hub."

    In the USB Root Hub Properties dialog, click on the "Power Management" tab.

    "Allow the computer to turn off this device to save power" is checked by default. Uncheck this box, and click "OK."
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2017 - 18:40 #10
Rettelse: strømbesvarelsen = strømbesparelsen.:-(
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2017 - 19:11 #11
Ps. Det er godt nok ikke "Hallo der er jul" her, men en Sætternisse det er her alligevel.
Hub med p :-(
17. juli 2017 - 19:21 #12
Svar til: valby1

Har tjekket præcis dette, og fjernet krydsene i boksene, men det har ikke hjulpet, desværre.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2017 - 20:27 #13
Her er en fyr som har 2 løsninger. Den ene har du prøvet.  Prøv at vælge den 2den oppe i højre hjørne.
Det foregår i Kontrolpanelet. System og sikkerhed. strømstyring.
https://www.youtube.com/watch?v=62L6MCmkvTc

https://billedeupload.dk/?v=Ij536.jpg
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2017 - 20:31 #14
Det kan jo også skyldes at strømforsyningen er ustabil lige på det område?
Avatar billede densortehingst Seniormester
17. juli 2017 - 21:34 #15
Jeg har set sammen problem på win10 !!!
17. juli 2017 - 21:49 #16
Svar til: densortehingst

https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_342136683&feature=iv&src_vid=62L6MCmkvTc&v=sr8JpKtsHfo

Denne metode ser umiddelbart ud til at have fixet mit.
Avatar billede INK Ekspert
17. juli 2017 - 22:09 #17
Fint at du har løst problemet. Det var altså noget med strømbesparelse. Nu lærte vi så, at der er yderligere et sted hvor man kan indstille strømbesparelse til usb. Pudsigt at det kan ske mange steder åbenbart uafhængigt af hinanden. Herrens veje er uransagelige!
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2017 - 23:35 #18
@Rasmus Jacobsen.
Det er jo nøjagtig den løsning, jeg henviste til i #13.
18. juli 2017 - 21:12 #19
Svar til: valby1

Ja? Jeg prøver skam også bare at hjælpe ham videre, fordi jeg ved at det hjalp mig.

Tak for hjælpen allesammen.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2017 - 21:30 #20
godt du fik det indstillet.
windows 10 er bare noget skrammel :)