Avatar billede Johs Novice
17. juli 2017 - 21:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PC lukker automatisk ned efter kort tid

Jeg har en ret gammel men rimelig funktionel PC indtil nu. Men så begyndte den at lukke ned kort tid efter start. Det samme gentager sig, når jeg starter op igen. PCen er en HP Pavilion Entertainment PC med Windows 10. Jeg har kørt et vedligeholdelses program Easy Care for at reparere eventuelle fejl, men det hjælper ikke. Er det en hardware fejl eller noget andet f. eks. strømforsyningen?
Vh
Avatar billede densortehingst Seniormester
17. juli 2017 - 21:37 #1
Det er sandsynligvis en driver fejl. Har set det med et grafikkort, som lukkede pc ned. Det hjalp, at hente den næst nyeste driver, så holdt den op..
Avatar billede kurtba Ekspert
18. juli 2017 - 01:03 #2
Kan også være fordi, at den bliver for varm. Åben den og rens blæserne på cpu, grafikkort og strømforsyning - samt hvis der skulle være andre. Kan gøres med trykluft. Bloker gerne blæserne, så de ikke fiser rundt med 10000 omdrejninger i minuttet, når du blæser på dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2017 - 15:55 #3
Jeg er enig i #2 da du skriver det er en ret gammel pc. Er den ikke blevet renset på alle disse år bliver der gemt en masse skidt i kølerne  på den.
Avatar billede Johs Novice
18. juli 2017 - 17:52 #4
Tak for hjælpen. Jeg tog støvsurgeren og rensede blæseren. Derefter virkede alt perfekt. Såre simpelt, men man skal bare lige få ideen.o
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2017 - 18:26 #5
#4 Super fint at det hjalp dig.
Kurtba kom jo med de vise sten, så når du lukker tråden, så marker hans indlæg som løsning på dit spørgsmål :-)