Avatar billede Jeanette Juniormester
18. juli 2017 - 12:26 Der er 2 kommentarer

hjælp vedr. billeder på PC - Google Drev - og synkronisering,

Jeg har google foto..
Hvordan sætter jeg google foto til også at gemme billederne på min pc..
det er ofte nemmere at sende billeder direkte fra pc end fra google foto..

Jeg har allerede fået dette svar, men har brug for lidt mere specificeret vejledning til hvordan jeg gør..

I Google fotos skal du markere, at du også ønsker dine fotos gemt i en Google Drev mappe. Så opretter du google drev på din PC et voila. Du skal selvfølgelig sikre, at du ikke sætter den til at oploade dine billeder gemt i Google Drev - så kører det hele i ring ;-)
Avatar billede INK Ekspert
18. juli 2017 - 12:57 #1
Gå til Google Fotos (på nettet) og indstillinger. Slå Google Drev til.
Åbn det link, der siger flere oplysninger, her ses flg.:

Åbn drive.google.com på din computer.
Klik på Indstillinger og
Markér afkrydsningsfeltet Opret en Google Fotos-mappe.
Klik på Udfør.

Der oprettes så en mappe i Google Drev med de fotos du har i Google Fotos.

Du opretter Google Drev på din PC og synkroniserer inkl. denne mappe.

Hvis du har upload til Google Fotos af dine øvrige fotos fra din PC, så skal du sikre dig i præferencer, at Google Drev IKKE er medtaget. Det giver en kortslutning, så fotos cykler frem og tilbage.

Håber dette hjælper dig, der er god vejledning på Googles sider, men kom endelig tilbage, hvis jeg kan hjælpe.
Avatar billede Jeanette Juniormester
18. juli 2017 - 13:51 #2
Tak, jeg prøver din løsning senere i aften..