Avatar billede rasmus bøg Novice
18. juli 2017 - 21:35 Der er 8 kommentarer

kan ikke flytte filer fra c til d

Hej alle sammen,
jeg købte for ca ½ år siden en bærbar computer med 1tb harddisk og 118gb ssd. Mit problem er nu at jeg er en klods til det med computere, og jeg har kun ca 250mb tilbage på min ssd. I tager jer nok til hovedet nu og tænker "kæft en spade". Men jeg prøver selfølgelig at gå ind og flytte nogle filer fra c drevet til d, men jeg kan kun kopiere. Den giver ingen mulighed for at flytte dem. Jeg har installeret ting som battlefield 1 på den, men den gav mig ingen mulighed for at vælge hvilket drev det skulle installeres på. Ved i hvad jeg gør galt.
Avatar billede INK Ekspert
18. juli 2017 - 22:07 #1
Kan du kopiere og så bagefter slette på ssd?
Avatar billede rasmus bøg Novice
18. juli 2017 - 22:11 #2
Bare glem det, har fundet ud af det. Det var bare mig som der er en kæmpe klods til computer ting :-)
Avatar billede rasmus bøg Novice
18. juli 2017 - 23:12 #3
Nu er der så kommet et nyt problem. nu har jeg fået flyttet mit origen og de spil der kører over origen. Men når jeg så prøver at åbne spillene, så siger den at spillet er instaleret selvom at jeg kan se at filen for spillet ligger på samme drev.
Avatar billede rasmus bøg Novice
18. juli 2017 - 23:13 #4
undskyld, den siger at spillet ikke er installeret
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2017 - 08:17 #5
du kan ikke bare flyttet dit spil fra et drev til et andet, og så forvente at det kører.
Du skal ind i origen's indstillinger, og her bør du kunne vælge hvilket drev spillene skal ligge - derefter må du teste, om du "bare" kan starte spillet op, eller om du skal afinstallere (og fjerne filerne manuelt) og så geninstallere den
Avatar billede rasmus bøg Novice
19. juli 2017 - 09:28 #6
okay nu har jeg ændret origens spilbibliotek til mit en mappe i mit d drev, så flytter jeg mappen som der hedder origen games (som den selv har lavet), over i samme mappe, men den siger stadig det samme. Er jeg så nødt til at afinstallere battlefield, for så at installere det igen?
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2017 - 10:20 #7
ja, det er du nok - der står sikker noget i Registrering som henviser til dine filer på c-drevet;
Hvis du har nogen ting gemt i battlefield, kan du måske snyde pcen ved at flytte battlefield mappen ud af din origin mappe, geninstallere battlefield, og så flytte din gamle mappe ind i den ny installerede mappe - så får du gemte spil og indstillinger ind igen
20. juli 2017 - 22:06 #8
Hej,

Bare for en orienterings skyld:

Harddisk størrelser måles i Bytes som du ganske rigtigt påpeger. Men gb er ikke
GigaBytes men noget udefineret.  GB er forkortelsen for GigaBytes, ligesom TB er forkortelsen for TeraBytes.  tb er i data-sammenhænge ikke noget, som er defineret.

OG mb er heller ikke defineret.  m er den internationale forkortelse for milli - eller meter.  (mm er millimeter).

Skriver du således mB er din disk ikke ret stor (den er nemlig i milliBytes !) ...

Selvfølgelig forstår de fleste havd du mener med tb , gb og mb, men betegnelserne er ikke korrekt anvendt.

Og det var ment som en venlig rettelse !.

Kristian.

se

http://www3.lokus.no/file/ci/85073987/Bits_bytes.pdf?didLogin=true

1tb harddisk og 118gb ssd. Mit problem er nu at jeg er en klods til det med computere, og jeg har kun ca 250mb